کد خبر ۶۵۸۴۴ انتشار : ۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۲
در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار گرفت؛

شناسایی مدارس ماندگار قم؛ دین‌ودانش و شیخ صدوق

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش کشور گفت: مصوبه شناسایی مدارس ماندگار در شورای عالی آموزش و پرورش مطرح‌شده که در استان قم مدرسه دین و دانش و شیخ صدوق به عنوان مدارس ماندگار شناخته‌شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، مهدی نوید ادهم صبح امروز در مراسم نخستین روز سال تحصیلی جدید که در مدرسه دین و دانش برگزار شد، با اشاره به ناشناخته ماندن چهره علمی و آموزشی شهید بهشتی، اظهار داشت: شهید بهشتی بیشتر به عنوان یک چهره قضایی شناخته‌شده و این در حالی است که عمر ایشان در فعالیت‌های آموزشی سپری‌شده است.

وی دلایل نام‌گذاری این مدرسه به دین و دانش را موردتوجه قرار داد و افزود: در فرایند تأسیس مدرسه دین و دانش نکات مهمی وجود دارد، نام‌گذاری این مدرسه به این دلیل است که در آن زمان فرض بر این بوده که بین دین و دانش هیچ نوع همخوانی وجود نداشت و حزب توده این دیدگاه را ترویج می‌کرد و در این شرایط شهید بهشتی با این نام‌گذاری در کنار هم بودن و عدم منافات دین و دانش تأکید کردند.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش کشور با تأکید بر اهداف پیش‌بینی‌شده برای تأسیس مدرسه دین و دانش، گفت: هدف از تأسیس این مدرسه تأمین یک پایگاه برای مکتب پاک اسلام بود و جهت تربیت نیروهای وفادار به ارزش‌ها نیاز به وجود چنین مدرسه‌ای وجود داشت که در زمینه‌های تربیتی و علمی افراد بسیار ارزشمندی تربیت شدند.

نوید ادهم، نظم را عنصری ضروری در زندگی دانست و تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های بارز شهید بهشتی نظم ایشان بوده و زمانی که در ساعت معینی قرار بر انجام کاری داشتند، در موعد مقرر کار خود را انجام می‌دادند.

وی با تأکید بر عمق نگاه علمی شهید بهشتی، خاطرنشان کرد: شهید بهشتی یک نگاه عمیق و دقیق به دین داشت و به دور از تعصبات زبان‌های آلمانی، عربی و انگلیسی را فراگرفته بود و به عنوان معلم زبان نیز در مدارس به فعالیت پرداختند.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش کشور ادامه داد: صلابت رأی و عزم جدی شهید بهشتی در امور یکی دیگر از ویژگی‌های ایشان بود و پس از بازگشت از هامبورگ با شهید باهنر و برخی دیگر از شخصیت‌ها به تألیف کتاب‌های درسی و دینی پرداختند و امروز مجموعه این کتب تحت عنوان شناخت اسلام مطرح است.

نوید ادهم با تأکید بر لزوم پیگیری آرمان‌های بزرگان سال‌های گذشته کشور، عنوان کرد: شهید بهشتی بیش از بخش قضایی شخصیت خود، در بخش آموزشی مطرح بوده و باید دانش‌آموزان آرمان‌های این شهید ارزشمند را پیگیری کنند.

وی مصوبه شناسایی مدارس ماندگار در کشور را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: مصوبه شناسایی مدارس ماندگار در شورای عالی آموزش و پرورش مطرح‌شده که در استان قم مدرسه دین و دانش و شیخ صدوق به عنوان مدارس ماندگار شناخته‌شده‌اند.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com