کد خبر ۶۵۸۴۶ انتشار : ۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۸

بیش از 250 هزار دانش‌آموز در قم تحصیل می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: همزمان با آغاز مهرماه بیش از 250 هزار نفر دانش‌آموز وارد مدارس شده‌اند و حداکثر تلاش‌ها برای فراهم کردن حداکثر امکانات انجام‌شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام صبح امروز در مراسم نخستین روز سال تحصیلی جدید که در مدرسه دین و دانش برگزار شد، با اشاره به اهمیت زنده نگه‌داشتن یاد شهدای دفاع مقدس، اظهار داشت: همه‌ساله شروع سال تحصیلی مصادف با دفاع مقدس بوده و جا دارد یاد و خاطره شهدای گران‌قدر عزیز و گرامی داشته شود.

وی تعداد دانش‌آموزان سال تحصیلی جدید را موردتوجه قرار داد و افزود: امروز بیش از 250 هزار نفر دانش‌آموز وارد مدارس شده‌اند و حداکثر تلاش‌ها برای فراهم کردن حداکثر امکانات انجام‌شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به تاریخچه دبیرستان دین و دانش، گفت: دبیرستان دین و دانش توسط شهید بهشتی تأسیس شد و به مدت چهار سال مدیریت آن بر عهده ایشان بوده و شخصیت‌هایی همچون شهید باهنر و آیت‌الله مکارم شیرازی در این مدرسه به تدریس پرداخته‌اند.

شیخ‌الاسلام نیازهای مهم قشر دانش‌آموزی را موردتوجه قرار داد و خاطرنشان کرد: امروزه جامعیت و انعطاف‌پذیری نیاز مبرم دانش‌آموزان بوده و امروز دانش‌آموز بودن یک افتخار بزرگی است که بیش از نیمی از دانش‌آموزان در دوره متوسطه مشغول به تحصیل هستند و این به معنی توسعه علمی است.

وی با تأکید بر شعار سال در آموزش و پرورش استان، تصریح کرد: امروزه از تمامی مسئولان انتظار می‌رود که بتوانند مسائل تربیتی را به نحو احسن پیش ببرند و امسال با توجه به اهمیت بحث بندگی خداوند، شعار "انی احب الصلاه" در راستای برجسته کردن اهمیت نماز به عنوان شعار سال برگزیده‌شده است.

در بخشی از این برنامه سید مهدی صادقی استاندار قم ضمن تسلیت شهادت امام سجاد(ع) عنوان کرد: حملات تروریستی روز گذشته شهر اهواز را محکوم بوده و از خداوند برای خانواده‌های شهدا، تقاضای صبر داریم.

وی ابراز کرد: مدرسه دین و دانش 64 سال گذشته توسط شخصیت‌های برجسته کشور تأسیس شد و بزرگان بسیاری در این مدرسه به فعالیت پرداخته‌اند و امید می‌رود که دانش‌آموزان رهرو راه بزرگ آنان باشند.

استاندار قم بیان کرد: باید قبول کنیم که تمامی انسان‌هایی که در کنار هم زندگی می‌کنند تفاوت‌هایی باهم دارند و هنر کار پذیرفتن این تفاوت‌ها بوده و آنچه که می‌تواند مفید باشد وحدت و چنگ زدن به اشتراکات است که متأسفانه این وحدت در برخی مواقع در کشور توسط برخی از عوامل تضعیف می‌شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com