کد خبر ۶۵۸۴۷ انتشار : ۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۱
صندلی سینماهای قم تا پایان امسال 2 برابر می‌شود؛

ساخت 4 سینمای جدید توسط بخش خصوصی در قم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قم با تأکید بر 2 برابر شدن صندلی‌های سینمای استان تا پایان سال 97 گفت: با افتتاح و بهره‌برداری از سینما استقلال و سینما شهر آفتاب تعداد صندلی‌های سینما در قم دو برابر می‌شود.

سید‌موسی حسینی‌کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به استقبال مردم قم از سالن‌های سینما اظهار داشت: گسترش صندلی‌های سینما در قم از سیاست‌های کاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم است.

وی فاصله صندلی‌های موجود سینما در قم با حد استاندارد آن در کشور را موردتوجه قرار داد و افزود: با توجه به استقبال قابل‌توجه شهروندان قمی از فیلم‌های شاخص سینمایی باید در راستای رسیدن به سرانه‌های استاندارد صندلی سینما حرکت کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با انتقاد از کمبود صندلی سینما در قم و نیاز اساسی استان با توجه به افزایش جمعیت به سینماهای جدید و مدرن گفت: در حال حاضر بالغ بر 1000 صندلی سینما در استان قم فعال بوده که باید حداقل به 10 هزار صندلی افزایش پیدا کند.

حسینی کاشانی با تأکید بر راه‌اندازی دو سینما جدید در استان قم تا پایان سال جاری خاطرنشان کرد: سینما آفتاب و سینما استقلال در مراحل پایانی تجهیز و بازسازی قرار داشته و امید می‌رود با تلاش‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری رسماً افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

وی با بیان رفع مشکلات سینمای کانون فکری فرهنگی آموزش و پرورش استان ادامه داد: با مساعدت‌های استاندار قم مشکلات پیش روی این سینما مرتفع شده و انتظار می‌رود تا 3 هفته دیگر این سینما نیز به چرخه سینماهای استان اضافه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم حمایت از بخش خصوصی در احداث سینما در استان را از سیاست‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی قم دانست و ابراز کرد: در حال حاضر بخش خصوصی دو پروژه در بخش سینما را دنبال می‌کند که امید می‌رود تا پایان سال جاری این دو پروژه نیز به ظرفیت‌های سینمایی قم افزوده شود.

حسینی کاشانی با اشاره به جلسه اخیر شورای اداری و برنامه‌ریزی استان عنوان کرد: در این شورا بخش خصوصی آمادگی خود را برای احداث و ساخت یک سینمای جدید دیگر را اعلام کرده که در صورت نهایی شدن آن بخش مهمی از کمبودهای صندلی سینما در قم جبران می‌شود.

وی با تأکید بر دو برابر شدن صندلی‌های سینمای استان تا پایان سال 97 بیان کرد: با افتتاح و بهره‌برداری از سینما استقلال  و سینما شهر آفتاب تعداد صندلی‌های سینما در قم دو برابر می‌شود، علاوه بر این دو سینما، احداث 4 سینما نیز توسط بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com