کد خبر ۶۵۸۴۸ انتشار : ۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۷
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

نقش امام سجاد(ع) در روشنگری و تداوم عاشورا

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) با سخنان و خطبه های خود مردم را به معارف دعوت کردند، گفت: امام سجاد(ع) در روشنگری و تداوم نهضت عاشورا نقش موثری و کلیدی داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به حادثه عظیم عاشورا  و اتفاقات بعد از آن، اظهار داشت: نهضت عاشورا دارای اهداف بزرگ بود که این هداف و تدام این نهضت توسط خطبه ها و سخنرانی های امام سجاد(ع) ادامه پیدا کرد و به نسل های بعدی منتقل شد.

وی ادامه داد: در آن زمان حکومت طاغوت به قدری مردم را در جهالت نگهداشته بود که آنها فکر می کردند امام حسین(ع) و یارانش اهل فتنه هستند به همین دلیل این افراد در مقابل امام ایستادند تا به خدا نزدیک شوند .

عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه تبلیغات دشمن تاثیر بسیاری دراین حادثه داشت، گفت: اسارت آل الله و خطبه ها و فرمایشات امام سجاد(ع) روشنگر حقایق بود و حقایق را برای مردم روشن کرد به نوعی که مردم همه گریه و توبه می کردند که چه اشتباهی انجام داده اند، چرا و چگونه نوه پیامبر(ص) را نشناخته اند.

وی بیان داشت: نقش امام سجاد(ع) بعد از کربلا در آگاهی دادن به مردم و زنده نگهداشتن نهضت عاشورا در جامعه بسیار مهم و موثر بود.

آیت الله فقیهی در خاتمه خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) با سخنان و خطبه های خود مردم را به معارف دعوت کردن و توانستن مردم را راهنمایی کنند تا آن خفقان از بین برود و اندکی آزادی به وجود آمد تا سخنان خود را بزنند.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com