کد خبر ۶۵۸۷۷ انتشار : ۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۵

از بدهی 47 میلیاردی ادارات قم به شهرداری تا انتقاد از فروش اراضی آموزشی به مؤسسات غیر هم‌سوء

در شصت و چهارمین جلسه شورای شهر قم از فروش فضاهای آموزشی شهرداری به مؤسسات مختلف به‌عنوان یکی از عوامل مهم تراکم دانش آموزان به‌ویژه در شهر پردیسان تأکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، شصت و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم به ریاست عبدالله جلالی و با حضور احمد بیطرفان معاون هماهنگ‌کننده سپاه قم، سید‌مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم و حمیدرضا شیخ‌الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

در این جلسه، رئیس شورای شهر قم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: آغاز سال تحصیلی جدید را باید به تمام طالبان علم و دانش در سطح آموزش و پروش، دانشگاه‌ها و طلاب حوزه‌های علمیه تبریک گفت.

خانواده‌ها نگران عبور دانش آموزان از عرض بلوارهای پرتردد هستند

عبدالله جلالی با اشاره به لایحه دوفوریتی اخذ مجوز تفویض اختیار املاک تا سقف 300 میلیارد ریال با حفظ تشریفات قانونی ابراز کرد: قصد شورا از این لایحه حفظ منافع عمومی با استفاده از اختیارات و منابع موجود است.

رئیس شورای شهر قم با اشاره به لایحه دوفوریتی اخذ مجوز تفویض اختیار املاک تا سقف 300 میلیارد ریال با حفظ تشریفات قانونی تأکید کرد: برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته علیرغم تمام تلاش‌های صورت گرفته‌شده نتیجه‌ای به بار نیاورده بود و از همین رو نیز تصمیم بر تفویض اختیار برای جلوگیری از هدر رفتن زمان در نظر گرفته‌شده است.

جلالی با اشاره به بازگشایی مدارس شهر قم عنوان کرد: بازگشایی مدارس بدون اندیشیده شدن تدابیر لازم در زمینه، پوشاک، سرویس مدارس، نیروی انسانی و دیگر موارد لازم ممکن نبوده است.

رئیس شورای شهر قم با تأکید بر آمادگی شهرداری قم در تجهیز مدارس شهر قم ادامه داد: شورای شهر قم و شهرداری آمادگی لازم برای خط‌کشی و تجهیز ورزشی مدارس شهر با تعامل و همکاری سازمان فرهنگی وزشی شهرداری را دارد.

وی با تأکید بر مخاطره‌آمیز بودن عبور دانش آموزان از سطح بلوارهای شهر تصریح کرد: عبور دانش آموزان از بلوارهای پرتردد شهر یکی از نگرانی‌های اصلی خانواده‌های قمی با آغاز سال تحصیلی است.

تلاش شهرداری قم برگزاری باشکوه مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) است

معاون خدمات‌شهری شهرداری قم نیز در بخشی از این جلسه، با بیان برخی از خدمات شهرداری در برگزاری مراسم عاشورا و تاسوعای حسینی(ع) عنوان کرد: شهرداری قم در کنار مردم در برگزاری باشکوه مراسم عاشورا و تاسوعا تمام تلاش و نیروهای خود را به‌کار برد.

سید امیر سامع با اشاره به تشکیل ستادهای متنوع در مناطق هشت‌گانه شهر قم ابراز کرد: در مناطق مختلف شهر قم ستادهای هماهنگ‌کننده و خدمات رسان تشکیل‌شده و انواع خدمات فرهنگی و اجتماعی به شهروندان ارائه داده شد.

وی با تأکید بر فضاسازی و تغییر چهره ظاهری شهر در دهه نخست ماه محرم ادامه داد: شهرداری قم فضاسازی مرتبط با ماه محرم را با نصب بنر و المان‌های مختلف در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی(ع) انجام داد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم تأکید کرد: استقرار ایستگاه‌های آتش‌نشانی، آماده ساختن بوستان‌های سطح شهر و نظافت شهری ازجمله فعالیت‌های شهرداری قم در دهه اول ماه محرم بوده است.

سامع خاطرنشان کرد: استقرار تانکرهای آب شرب، توزیع ظروف یک‌بارمصرف گیاهی و صدور مجوز برپایی ایستگاه‌های صلواتی از دیگر اقدامات انجام‌شده در دهه نخست ماه محرم در سطح شهر قم بوده است.

شهر قم با کمبود محسوس پارکینگ روبه‌رو است

عضو شورای شهر قم نیز در بخشی از این جلسه، با اشاره به لایحه دوفوریتی اخذ مجوز تفویض اختیار املاک تا سقف 300 میلیارد ریال با حفظ تشریفات قانونی ابراز کرد: با توجه به درخواست مدیران شهرداری قم این دو فوریت امروز به رأی گذاشته می‌شود.

حسن مالکی نژاد با تأکید بر لایحه دوفوریتی اخذ مجوز تفویض اختیار املاک تا سقف 300 میلیارد ریال با حفظ تشریفات قانونی ادامه داد: اگر چنین اختیاری در سال‌های گذشته به شهرداری داده می‌شد امروز مسئله بسیاری از اراضی که قیمت آن افزایش پیداکرده با مشکلات جدی امروز روبه‌رو نمی‌شد.

وی با بیان لایحه دوفوریتی اخذ مجوز تفویض اختیار املاک تا سقف 300 میلیارد ریال با حفظ تشریفات قانونی ادامه داد: حفظ سرعت عمل در رأی دادن به این لایحه مهم است چرا که قیمت مسکن و املاک در شهر به‌صورت روزافزون افزایش پیدا می‌کند.

عضو شورای شهر قم  لایحه دوفوریتی اخذ مجوز تفویض اختیار املاک تا سقف 300 میلیارد ریال با حفظ تشریفات قانونی را موردتوجه قرار داد و تأکید کرد: در بررسی زمین‌های تقطیع شده رقم اراضی بیشتر از 30 میلیارد تومان نمی‌شود بنابراین تعیین و دادن چنین اختیاری به شهرداری می‌تواند اثرگذار باشد.

مالکی نژاد ادامه داد: در طرح تفصیلی شهر نقاطی برای ایجاد پارکینگ در نظر گرفته‌شده که در این زمینه می‌توان از برخی مدارس فرسوده آموزش و تهاتر با شهرداری برای ایجاد پارکینگ استفاده کرد.

ادارات قم 47 میلیارد و 800 میلیون تومان بدهی به شهرداری دارند

شهردار قم نیز در ادامه این جلسه، عنوان کرد: شهرداری آمادگی دارد تا در بخش فضای سبز، خط‌کشی معابر و تجهیز ورزشی مدارس با آموزش و پرورش همکاری کند.

سید مرتضی سقائیان نژاد با تأکید بر امکان استفاده از فضای مدارس شهر قم به‌عنوان پارکینگ در ساعات تعطیلی مدارس تأکید کرد: فضاهای برخی مدارس استان در بیشتر ساعت‌های شبانه‌روز خالی بوده و می‌توان از ظرفیت آن‌ها برای پارکینگ خودرو در زمان تعطیلی مدارس استفاده کرد.

وی با اشاره به نکات برجسته طرح تحول سند آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: طرح تحول سند آموزش که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده مسئله بسیار مهمی بوده که در صورت اجرای درست می‌تواند در تربیت نیروی انسانی کارآمد و مؤمن اثرگذار باشد.

شهردار قم بدهی ادارات دولتی به شهرداری را موردتوجه قرار داد و گفت: ادارات قم بالغ‌بر 47 میلیارد و 800 میلیون تومان بدهی به شهرداری قم دارند.

فروش فضاهای آموزشی به مؤسسات دیگر سبب تراکم دانش‌آموزان در پردیسان شده است

عضو شورای شهر قم نیز در ادامه این جلسه، لایحه دوفوریتی اخذ مجوز تفویض اختیار املاک تا سقف 300 میلیارد ریال با حفظ تشریفات قانونی را موردتوجه قرار داد و گفت: حقیقت این بوده که فرایند خرید زمین بسیار پیچیده بوده و حفظ زمان نیز در این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید‌محمد آتش‌زر با اشاره به لایحه دوفوریتی اخذ مجوز تفویض اختیار املاک تا سقف 300 میلیارد ریال با حفظ تشریفات قانونی تأکید کرد: با توجه به حساسیت این مسئله دوفوریتی شدن این لایحه مسئله‌ای به‌جا و قابل‌توجه است.

وی با بیان لایحه دوفوریتی اخذ مجوز تفویض اختیار املاک تا سقف 300 میلیارد ریال با حفظ تشریفات قانونی ابراز کرد: واقعیت این بوده خرید و تملک زمین از جانب شهرداری با توجه به حساسیت‌های پیرامونی مسئله‌ای دشوار است.

عضو شورای شهر قم خاطرنشان کرد: هدف از لایحه دوفوریتی اخذ مجوز تفویض اختیار املاک تا سقف 300 میلیارد ریال با حفظ تشریفات قانونی این بوده که برای خرید ملک و اراضی صرفه‌جویی در زمان انجام‌شده و از هدر رفت زمان و موکول شدن آن به پایان سال جلوگیری شود.

آتش زر با اشاره به برخی از اختیارات اعضای شورای شهر در رابطه با لایحه دوفوریتی اخذ مجوز تفویض اختیار املاک تا سقف 300 میلیارد ریال با حفظ تشریفات قانونی عنوان کرد: نظرات و پیشنهادات اعضای شورای شهر قم در کمیته در نظر گرفته‌شده موردتوجه و منشأ اثر است.

وی با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در شهر قم ابراز کرد: شهرداری قم برخی اراضی و زمین‌های داشته که در توافق‌های صورت گرفته برخی از اراضی برای فعالیت‌های آموزشی در نظر گرفته‌شده که لازم است تا تدبیری اندیشیده شود تا از فروش این اراضی جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: فروش زمین‌های آموزشی به مؤسسات فرهنگی سبب ایجاد مشکلات جدی در زمینه آموزش و تراکم بیش‌ازحد دانش آموزان در برخی از مناطق شهر قم مانند پردیسان شده است.

پولی‌شدن آموزش در شهر قم سنجیده نیست

عضو شورای شهر قم نیز در بخشی از این جلسه، با اشاره به لایحه دوفوریتی اخذ مجوز تفویض اختیار املاک تا سقف 300 میلیارد ریال با حفظ تشریفات قانونی تأکید کرد: با توجه به رقابتی بودن خرید ملک و زمین در شهر قم شهرداری باید اقدام به خرید زمین با متراژ بالا کند تا بتواند اهداف عمرانی، فرهنگی و ورزشی خود را در بستر آن اجرا کند.

زین‌العابدین قراچورلو با تأکید بر امکان تهاتر و جابه‌جایی فضاهای آموزشی شهرداری قم بیان کرد: آموزش و پرورش با اعلام نیاز خود به فضای آموزشی و تعامل با شهرداری قم جابه‌جایی‌های لازم را برای احداث مدرسه در مناطق موردنیاز را می‌تواند انجام دهد.

وی با انتقاد از توسعه و گسترش پولی شدن تحصیل در شهر قم ادامه داد: یکی از مشکلات و چالش‌های شهر قم رسوخ و افزایش مدارس غیرانتفاعی و غیردولتی بوده که علاوه بر زیر سؤال بردن آموزش رایگان مشکلاتی در زمینه‌های ترافیکی، امنیتی و بهداشتی به وجود آورده است.

قراچورلو با اشاره به لایحه دوفوریتی اخذ مجوز تفویض اختیار املاک تا سقف 300 میلیارد ریال با حفظ تشریفات قانونی ابراز کرد: در منطقه‌ای مانند پردیسان در روزهای اخیر با افزایش 200 درصدی زمین روبه‌رو بوده‌ایم.

وی با بیان لایحه دوفوریتی اخذ مجوز تفویض اختیار املاک تا سقف 300 میلیارد ریال با حفظ تشریفات قانونی ادامه داد: با توجه به کاهش ارزش پول ملی دادن اختیار تا سقف 30 میلیارد تومان می‌تواند بخشی از مشکلات تملکلات را حل کند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com