کد خبر ۶۵۹۰۰ انتشار : ۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۷
در شش ماه نخست امسال؛

افزایش ۱۱۵درصدی کلاهبرداری مجازی در قم

رئیس پلیس فتای قم از افزایش ۱۱۵ درصدی جرایم اقتصادی فضای مجازی در استان خبر داد.

افزایش ۱۱۵درصدی کلاهبرداری مجازی در قمبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛موالی،رئیس پلیس فتای قم گفت: در شش ماه نخست امسال جرایم اقتصادی فضای مجازی 115 درصد نسبت به مشابه سال گذشته در استان افزایش یافته است.

وی برداشت‌های غيرمجاز را بالاترين آمار کلاهبرداری های فضای مجازی خواند و افزود: تبليغاتی در قالب کانال‌ها و ربات‌هايی با عناوين صيغه‌ياب، ردياب، همدم‌ياب و دوربين با قابليت‌های خاص اطلاعات حساب کاربران را به‌دست آورده و سبب تخليه حساب‌ها می شوند.

موالی مسابقات مطرح شده در فضای مجازی را نمونه‌ای ديگر از شيوه‌های کلاهبرداری در اين فضا خواند و افزود: چالش آيفون از نمونه‌های اين کلاهبرداری ها است که کاربران را در مسابقات صوری شرکت داده و وجوهی را به تناسب از شرکت کننده‌گان کلاهبرداری می کنند.

رئيس پليس فتای فرماندهی انتظامی استان قم بر شناخت درگاه‌های جعلی در فضای مجازی تاکيد کرد و گفت: در تارنمای پليس فتا آموزش‌های لازم برای خريد در فضای مجازی ارائه شده که کاربران می توانند از آن بهره بگيرند.

وی در پايان از کاربران فضای مجازی و شهروندان خواست موارد مشکوک به کلاهبرداری در فضای مجازی را از طریق شماره تماس‌های 0252183132 تا 34 به پليس فتای استان قم اطلاع دهند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com