کد خبر ۶۵۹۰۲ انتشار : ۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۴

استاندار قم: آمریکایی‌ها از رفتارشان با ملت ایران پشیمان می‌شوند

استاندار قم در دیدار سفیر استرالیا گفت: آمریکایی‌ها از رفتارشان با ملت ایران پشیمان می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی عصر امروز در دیدار «یان بیگز» سفیر استرالیا در ایران در سخنانی با اشاره به سوابق استان قم در زمینه‌های مذهبی و فرهنگی اظهار داشت: استان قم مذهبی‌ترین استان کشور بوده و در انقلاب اسلامی نقش مؤثر ایفا کرده است.

استاندار قم با اشاره به ویژگی زائرپذیری استان قم و میزبانی از سالانه 3 میلیون گردشگر خارجی افزود: حدود 30 هزار نفر از این گردشگران از کشور استرالیا به قم سفر می‌کنند.

وی ظرفیت‌های اقتصادی استان قم را مورد توجه قرار داد و گفت: گردشگری و خدمات در رتبه نخست در اقتصاد استان بوده و پس از آن صنعت و کشاورزی، رتبه‌های بعدی سرمایه‌گذاری و اقتصاد قم را تشکیل می‌دهند.

صادقی افزود: استان قم آماده‌ جذب سرمایه‌گذاری خارجی و نیز افزایش مراودات فرهنگی و اقتصادی با کشور استرالیا است و در این زمینه همکاری‌های لازم صورت خواهد پذیرفت.

نماینده عالی دولت در استان گفت: ملت ایران تحریم‌های یک‌جانبه چند دهه‌ای و جنگ تحمیلی را با موفقیت پشت سر گذاشته است و سردمداران آمریکا را نیز از کار خود پشیمان می‌کند.

همچنین در این دیدار یان بیگز ضمن همدردی با دولت و مردم ایران به دلیل از شهادت تعدادی از هم‌وطنان در حادثه تروریستی اهواز اظهار داشت: دولت استرالیا نیز طی اطلاعیه‌ای این عملیات تروریستی را محکوم نموده است.

وی با اشاره به بازدیدهای چندباره‌ی خود از استان قم از جمله واحدهای صنعتی موجود در قم افزود: امیدواریم بتوانیم در بخش‌های مختلف از جمله صنعت و تأمین تجهیزات صنایع با استان قم همکاری داشته باشیم.

سفیر استرالیا با بیان اینکه حدود 100 هزار ایرانی در کشور استرالیا اقامت دارند افزود: به دنبال توسعه روابط علمی و فرهنگی و اقتصادی با ایران هستیم.

یان بیگز با بیان اینکه همه کشورها در جامعه بین‌الملل به دنبال حفظ توافق هسته‌ای هستند گفت: باید راهکارهای توسعه روابط اقتصادی با ایران اندیشیده شود.

وی با اشاره به فشارهای خارجی به سردمداری ایالات‌متحده خصوصاً در بخش‌های اقتصادی، مقاومت مردم ایران در برهه‌های مختلف ازجمله جنگ تحمیلی را موردتوجه قرار داد و خاطرنشان کرد: جمعیت جوان ایران می‌توانند از این فشارهای اقتصادی نیز با موفقیت بیرون بیایند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com