کد خبر ۶۶۰۰۵ انتشار : ۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۹
رئیسی در قم:

مشکلات کنونی کشور با مذاکره و راهکارهای سیاسی حل نمی شود / ضرورت تکیه بر توانمندی جوانان برای حل مشکلات

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که باید بر توانمندی جوانان برای حل مشکلات تکیه کنیم، گفت: مشکلات کنونی کشور با مذاکره و راهکارهای سیاسی حل نمی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از قم فردا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی شب گذشته در «آیین گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی اهواز» که در مسجد خاتم الانبیاء پردیسان قم برگزار شد، اظهار داشت: در چهار دهه گذشته همواره دشمنان نظام دسیسه ها و توطئه های مختلفی را علیه کشورمان به راه انداخته اند که همواره این مردم بودند که با مقاومت و در صحنه بودن دشمنان را ناکام گذاشتند.
وی با بیان این که دشمنان در حادثه عاشورا تلاش کردند تا علاوه بر شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، خاندان رسالت را مورد ترور شخصیتی قرار دهند، ابراز داشت: اراده خداوند متعال بر پیروزی حق استوار شده است به طوری که امروز شاهدیم که نه تنها خون امام حسین(ع) در کربلا تمام نشد، بلکه عاشورا آغازی بر تحولی عظیم در جامعه بشری بود.
رئیسی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) ابراز داشت: ایشان برای برپا کردن نظام مبتنی بر مردمسالاری دینی انقلاب کرد اما از همان دشمنان نظام با توطئه منافقان و در ادامه جنگ تحمیلی قصد براندازی را داشتند که به حمدالله در تمامی این توطئه ها شکست خوردند.
وی ایجاد جبهه متحد مقاومت در لبنان، سوریه، عراق، بحرین و یمن را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: جبهه مقاومت با درس آموزی از انقلاب اسلامی در برابر جبهه کفر و استکبار شکل گرفته که همین موضوع دشمنان نظام را خشمگین کرده است.
تولیت آستان قدس رضوی ایجاد گروهک های افراطی را توطئه امروز دشمنان عنوان کرد و گفت: امروز جهالت مدرن با برپا کردن آتش فتنه های جدید در جهان اسلام همچون داعش و جریان های تکفیری، به دنبال از میان بردن اسلام و انقلاب است، اما به برکت خون شهیدان هیچگاه این توطئه ها و تهدیدها کارساز نخواهد بود و یقین داریم که دشمنان در برابر نظام اسلامی به سختی شکست خواهند خورد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنگ اقتصادی کنونی علیه کشورمان اشاره کرد و بیان داشت: رهبر معظم انقلاب بارها کاستی ها و ضعف های اقتصادی را گوشزد و جنگ اقتصادی دشمنان را پیش بینی کرده بودند و امروز هم می توانیم با هدایت ایشان و خودباوری و برنامه ریزی درست و اصولی از مشکلات و معضلات اقتصادی عبور کنیم.
رئیسی ادامه داد: راهکار برون رفت از مشکلات کنونی تکیه بر توانمندی جوانان کشورمان است نه مذاکره و راهکارهای سیاسی.
وی توسعه نگاه انقلابی در دانشگاه ها ، حوزه های علمیه و مراکز تصمیم ساز کشورمان را خواستار شد و تاکید کرد: سست کردن روحیه و انگیزه انقلابی هدف اصلی دشمنان است چرا که اندیشه انقلابی در ذات خود برنامه ریزی و مدیریت راهبردی و نگاه به آینده و بهره مندی از همه ظرفیت های بالقوه و بالفعل را دارد.
رئیسی ادامه داد:  ضرورت توسعه و تعمیق اندیشه و روحیه انقلابی در حوزه های علمیه امروز بیش از هر زمانی احساس می شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com