کد خبر ۶۶۰۱۰ انتشار : ۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۷

اقامه عزای امام حسین (ع) پرشورتر از هرسال

احمد نامداری

شروع مشکلات اقتصادی و فشار شدید آن بر اقشار مختلف مردم در ماه های گذشته، این تردید را در ذهن برخی از عاشقان حسینی(ع) ایجاد کرده بود که احتمالا نظام اقتصادی مراسم عزاداری محرم امسال نیز با مشکلات گسترده اقتصادی روبرو شده و یا با توجه به ناراحتی و آسیب های وارده به معیشت مردم ، اقامه عزای سرور و سالار شهیدان با سردی و عدم استقبالی مانند سالیان گذشته روبرو شود.

در بسیاری از تحلیل های سیاسی معاندان نظام نیز به همین نکته اشاره و بارها توصیه کرده بودند که تا محرم شروع نشده باید تکلیف ایران را یکسره کرد وخوب می دانستند فلسفه قیام عاشورا چه جان دوباره ای به روحیه مردم خواهد داد.

با این وجود، بلافاصله با آغاز ماه محرم، شاهد فعالیت بی نظیر هیئت های مذهبی و استقبال گسترده مردم از برنامه های هیئت ها در سطح کشور و بخصوص استان قم بودیم و این مهم نشان از آن دارد که مشکلات اقتصادی وسناریو های از پیش طراحی شده نیز جلودار این حرکت خودجوش مردمی در ایام محرم و صفر نبوده و مردم بیشتر از گذشته میدان دار مجالس ائمه اطهار(ع) خواهند بود و حتی با وجود مشکل در ابتیاع نیازهای زندگی روزانه ، در منازل خود نیز مجالسی را برگزار کردند و از کیفیت سفره اطعام حسینی نکاستند.

تکایا،حسینیه ها و مساجد قم با استقبال بی نظیری از طرف پیر و جوان و خرد و کلان روبرو شدند و جمعیتی باور نکردنی در محل هیئت های بزرگ و محوری استان گرد هم آمدند که موجب حیرت و تعجب بسیاری از طراحان توطئه تحریم محرم و مراسم عزاداری در تابستانی شد که نام بخصوصی به نام'تابستان داغ' به عنوان اسم رمز براندازی برای آن انتخاب شده بود.

تردیدی نیست که دشمن با راه اندازی یک جنگ تمام عیار اقتصادی و رسانه ای سعی دارد احساس بست رسیدن نظام و دور کردن مردم از اعتقادات مذهبی را در بین مردم ایجاد کند ولی به کوری چشم دشمنان انقلاب آغاز تابستانی پر از شورش و همراه با نارضایتی مردم بر دل معاندان ماند و تابستان 1397 با حضور پر شور مردم و شرکتی آگاهانه در مراسم عزاداری دهه اول محرم در جای جای میهن اسلامی نقطه عطفی بر اثبات اوج ارادت مردم ایران به خاندان عصمت و طهارت گردید. تا کور شود هر آنکه نتواند دید.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com