کد خبر ۶۶۰۸۸ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۴
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم:

کاهش 90 درصدی سهمیه لاستیک استان قم

مهرداد غضنفری در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قم: درگذشته 10 درصد از سهمیه لاستیک کشور به استان قم اختصاص داده می‌شد، اما با توجه به اینکه استان قم تنها دارای 4 هزار ناوگان حمل‌ونقل است سهمیه لاستیک قم از ده درصد به یک درصد تقلیل پیدا کرد.

پایگاه اطلاع‌رسانی خبرقم (قم‌نا)، مهرداد غضنفری در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قم که امشب در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، اظهار داشت: استان قم مرکزیت داشته و ازنظر جغرافیایی دارای موقعیتی استراتژیک است و به همین جهت باید همت بیشتری برای تأمین لاستیک موردنیاز این استان داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم افزود: به دلیل اینکه استان قم محل تردد بسیاری از ناوگان‌ حمل‌ونقل سایر استان‌ها است درگذشته 10 درصد از سهمیه لاستیک کشور به استان قم اختصاص داده می‌شد، اما با توجه به اینکه استان قم تنها دارای 4 هزار ناوگان حمل‌ونقل است سهمیه لاستیک قم از ده درصد به یک درصد تقلیل پیدا کرد.

وی با بیان اینکه ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری استان قم نیازمند 2 هزار حلقه لاستیک است، گفت: برای وسایل نقلیه درون‌شهری هنوز نیاز زیادی به لاستیک نداریم اما برای پیشگیری از بحران و کمبود به دنبال تأمین این کالا در استان قم هستیم.

غضنفری ابراز کرد: کمیته پیگیری مسائل ارزی زیر نظر ستاد تنظیم بازار تشکلی خواهد شد که به‌صورت روزانه مسائل مربوط به ارز استان قم را موردبررسی قرار می‌دهد.

کاهش سهمیه لاستیک استان قم  

در ادامه ابوالفضل جمالی مدیرکل راهداری و جمل و نقل جاده‌ای استان قم عنوان کرد: استان قم دارای 4 هزار ناوگان حمل‌ونقل است و همین امر سبب شد تا سهمیه لاستیک استان قم از ده درصد به یک درصد سهمیه لاستیک کشور کاهش یابد.

ستاد مبارزه با احتکار و اختفای کالا بازرسی مستمر و دقیق بر بازار دارد

سپس رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بیان کرد: ستاد تنظیم بازار تنها اختیار افزایش 10 درصدی قیمت‌ها را دارد و برخی از بخش‌های خصوصی اعتراض کردند که باید افزایش برخی از قیمت‌ها بیش از ده درصد باشد.

محمود سیجانی با بیان اینکه خودروهای گشتی 124 بازرسی‌های روزانه و دقیقی بر بازار استان قم دارند، تصریح کرد: ستاد مبارزه با احتکار و اختفای کالا در جلوگیری از احتکار و عرضه محصولات به بازار عملکرد خوبی دارد، همچنین اولویت این ستاد برای عرضه کالا در مناطق دو و سه قم است.

رضا سیار فرماندار قم نیز بیان کرد: برخی فروشندگان و کارخانه‌ها با بهانه‌های متفاوت از فروختن اجناس خود امتناع می‌کنند تا پس از مدتی با قیمت بیشتری کالاهای خود را بفروشند.

ناوگان حمل‌ونقل استان قم اسکورت امنیتی می‌شوند

سپس مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری قم ابراز کرد: اگر مسئله اسکورت ناوگان حمل‌ونقل از قم به مناطق دیگر کشور صورت می‌گیرد باید ناوگان حمل‌ونقل به‌صورت تجمیعی حرکت کنند تا هزینه‌های کمتری برای ما به دنبال داشته باشد.

حسین امیری اظهار داشت: با مدیریت مناسبی که صورت گرفت در چند روز گذشته مشکل خاصی در زمینه حمل‌ونقل استان قم اتفاق نیافتاد و تنها چند مورد خاص قصد اخلال در حمل‌ونقل استان را داشتند که برخورد قانونی با آن‌ها صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: برخی از شرکت‌هایی که بارنامه صادر می‌کنند کرایه‌های خود را تا حد بسیار زیادی بالابرده‌ و بارنامه‌هایی که پیش‌ازاین 3 میلیون تومان بود را تا 6 میلیون تومان افزایش دادند.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری قم ادامه داد: اداره کل امنیتی انتظامی استانداری قم هیچ مشکلی برای اسکورت ناوگان حمل‌ونقل از قم به تمام نقاط کشور و از تمام نقاط کشور به قم نداشته و با اقدامات مناسبی که انجام‌شده جاده‌های این استان هیچ مشکل امنیتی ندارند.

افزایش قیمت 18 درصدی گوشت مرغ در قم

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اینکه قیمت 58 کالا به‌صورت روزانه موردبررسی قرار می‌گیرد، بیان کرد: از میان 58 کالایی که در هفته گذشته موردبررسی قرار گرفت قیمت 42 قلم کالا افزایش، یک قلم کاهش و 15 قلم کالا بدون تغیر بود.

احمدرضا سمیعی نسب با اشاره به افزایش 18 درصدی قیمت گوشت مرغ در هفته جاری گفت: در هفته جاری خرمای مضافتی 13.6 درصد، سیب‌زمینی بیش از 40 درصد، گوجه 25 درصد و رب گوجه‌فرنگی 22 درصد افزایش قیمت داشته است، قیمت جوجه یک‌روزه گوشتی نیز در این هفته 33.7 درصد افزایش‌یافته است.

97 درصد کالاهای احتکار شده به بازار عرضه شدند

در ادامه این جلسه، مهدی ریاضی مدیرکل تعزیرات حکومتی قم با بیان اینکه گشت‌های نظارتی مشترکی با همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف ترتیب دادیم، عنوان کرد: به دلیل مشکلات اقتصادی که از ابتدای تیرماه سال جاری پیش آمد، به پرونده‌های تخلف اقتصادی خارج از نوبت رسیدگی می‌شوند و 97 درصد از کالاهای احتکار شده نیز به بازار عرضه شدند.

قیمت بارنامه‌های حمل‌ونقل کنترل شود/ مشکلات ارزی اصالت نداشت و حباب بود

استاندار قم در ادامه این جلسه، با بیان اینکه علت کمبود کالا در برخی از مناطق کشور به دلیل عدم حمل‌ونقل و یا احتکار و عدم عرضه کالا است، ابراز کرد: متأسفانه برخی از مردم با دپو کردن کالاها در خانه شرایط را برای گران‌ترشدن اقلام فراهم می‌کنند، احتکار خانگی سبب می‌شود تا برخی از سودجویان نیز از ارائه کالا خودداری کنند تا پس از مدتی اقلام خود را با قیمت بیشتری عرضه کنند.

سید مهدی صادقی با بیان اینکه با تلاش‌های بخش‌های امنیتی و مدیریتی استان قم در زمینه حمل‌ونقل با مشکلات زیادی مواجه نشدیم، خاطرنشان کرد: اداره کل راهداری باید نظارت و کنترل بیشتری بر قیمت بارنامه‌ها داشته باشد و اجازه ندهد تا برخی افراد قیمت‌ بارنامه‌ها را به‌صورت غیرعادی افزایش دهند.

وی با اشاره تشکیل کمیته پیگیری ارزی استان قم اظهار داشت:  تشکیل کمیته پیگیری ارزی می‌تواند در تسریع رسیدگی به مشکلات ارزی استان قم اثرگذار باشد، البته مشکلات ارزی در کشور ما اصالت نداشت و افت شدید قیمت دلار نیز نشان‌دهنده این است که افزایش قیمت دلار تنها حباب بود.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com