کد خبر ۶۶۱۲۳ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۴

افتتاح موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در استان قم

استاندار قم از افتتاح موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در استان قم در دهه فجر سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سید مهدی صادقی پیش از ظهر امروز در آیین انعقاد تفاهم‌نامه فرهنگی بین استانداری قم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن امام جواد(ع) برگزار شد با اشاره به اهمیت مسئله فرهنگ اظهار داشت: باید برنامه‌های فرهنگی استان قم با دقت بیشتری مورد نظارت قرارگرفته و با امضا این تفاهم‌نامه هر چه بیشتر در جهت تقویت بنیه فرهنگی استان و جامعه قم گام برمی‌داریم.

وی حضور علما در استان را عامل ارتقا فرهنگی استان دانست و افزود: باید همه ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی قم به‌عنوان مرکز جهانی تشیع در حوزه فرهنگ هم‌افزایی و همکاری داشته تا بتوانیم شاخص‌های فرهنگی را در استان افزایش دهیم.

استاندار قم از افتتاح دو موزه در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: دو موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در شهر قم احداث‌شده و در دهه فجر سال جاری و به مناسبت چهل‌سالگی انقلاب اسلامی طی مراسم ویژه‌ای افتتاح می‌شود.

در ادامه جلسه معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم از خواهرخواندگی دو شهر قم و نبطیه خبر داد و گفت: هفته فرهنگی که در لبنان و شهر نبطیه برگزار شد کار فرهنگی در وسعت کشوری بود و 7 نماینده رسمی از مراکز دینی و علمی کشور در آن حضور داشتند.

یونس عالی پور ادامه داد: هفته فرهنگی اقتصادی ایران و لبنان در نبطیه با حضور علما دین مسیح و مسلمانان در 7 روز برگزار شد که به علت استقبال وسیع 3 نمایشگاه دیگر نیز در نقاط دیگر برگزار کردیم.

وی همچنین از امضا تفاهم‌نامه‌های زیادی بین مراکز علمی فرهنگی و همچنین شهرداری قم با شهر نبطیه  خبر داد و بیان کرد: کشورهای دیگری نیز درخواست برگزاری هفته فرهنگی داشته و چنانچه  شرایط برگزاری چنین برنامه‌های ایجاد شود، استان قم آمادگی برگزاری چنین برنامه‌هایی را در کشورهای دیگر دارد.

عالی پور برگزاری هفته فرهنگی و اقتصادی در نبطیه را موفق دانست و خاطرنشان کرد: این برنامه با کار کارشناسی که طی دو سال پیگیری شده بود انجام شد و نتیجه موفقی داشته و درخواست می‌کنیم استان‌ها دیگر نیز بتوانند چنین برنامه‌های را اجرا کنند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com