کد خبر ۶۶۱۵۵ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۷
امام جمعه قم:

عده ای خانه و زندگی خود را فروختند تا ارز خریده و سودی کنند

آیت الله سیدمحمد سعیدی: عده ای خانه و زندگی خود را فروختند تا ارز خریده و سودی کنند اینها هم به اقتصاد کشور ضرر زدند، هم به دشمن کمک کردند و در نهایت با پایین آمدن قیمت ارز خود نیز متضرر شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبرقم (قم‌نا)، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد،اظهار داشت: در ماه های اخیر ما شاهد این بودیم که دشمنان نظام یک جنگ تمام عیار اقتصادی را علیه کشور به راه انداختند و برخی ها نیز در داخل با آن ها همراهی کردند.


وی ادامه داد: عده ای خانه و زندگی خود را فروختند تا ارز خریده و سودی کنند اینها هم به اقتصاد کشور ضرر زدند، هم به دشمن کمک کردند و در نهایت با پایین آمدن قیمت ارز خود نیز متضرر شدند.


آیت الله سعیدی ابراز داشت: در یک کشور اسلامی  هر حرکتی که پایه های اقتصاد را سست کرده و قوام جامعه را بر هم بزند محکوم است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به شهادت امام سجاد(ع) اشاره کرد و افزود: بعد از واقعه کربلا دستگاه اموی نمی توانست شیوه تبلیغاتی امام سجاد(ع) را تحمل کند و به همین علت به دنبال شهادت وی بودند.


امام جمعه قم خاطر نشان کرد: امام سجاد(ع) از طریق دعا و نشر معارف و تربیت نیروها توانستند به تدریج یارانشان را منسجم کرده و آگاهی معرفت لازم را بدهند و دستگاه ظالم اموی را به درستی به مردم معرفی کردند.


وی در ادامه به همایش 100 هزار نفری بسیجیان در ورزشگاه آزادی اشاره کرد و بیان داشت: مقام معظم رهبری در این همایش از مظلومیت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) و شکوه مراسم اربعین یاد کردند که یک مراسم عظیم دشمن شکن و رسوا کننده دشمنان است.


آیت الله سعیدی تصریح کرد: امسال نیز قطعا شاهد حضور پرشور طرفداران ابا عبدالله در کربلا خواهیم بود و از همین جا از مهمان نوازی مردم متدین عراق تقدیر و تشکر می کنم.


وی در ادامه رزمایش بسیجیان با حضور هزار گردان بیت المقدس در شهرهای مختلف کشور را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: در رزمایش خدمت رسانی بسیج نیز 8 هزار گروه جهادی در اقصی نقاط کشور به خدمت رسانی به مردم پرداختند. 1973 پروژه و طرح در بخش عمرانی در این رزمایش به ثمر رسید. 60 درصد از اعتبارات مورد نیاز بخش عمرانی توسط خیرین و مردم تامین شده است و هرگاه به این مردم ولایی زمینه و فرصت خدمت و مشارکت داده شود سخاوتمندانه وارد می شوند.


وی جوانان را سرمایه اصلی کشور عنوان کرد و بیان داشت: همانطوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند جوانان راه حل مشکلات کشور هستند که باید مسئولان به این مهم توجه داشته باشند.


امام جمعه قم افزود: مقام معظم رهبری با اشاره به تلاش دشمن در اثر گذاری بر افکار عمومی با استفاده از ابزار رسانه فرمودند ابزار رسانه مهم است و اگر در دست دشمن باشد خطرناک است و همچون سلاح شیمیایی عمل می کند و از مسؤولان حوزه ارتباطات خواستند که نقش خود را به درستی ایفا کنند.


وی ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار جهانی را خواستار شد و گفت: تنها راه مقابله با آمریکا و تحریم های ظالمانه این کشور اقتصاد مقاومتی و اگر مسئولان تلاش خودشان را مضاعف کنند به حول و قوه الهی آمریکا یک سیلی دیگر را از این ملت خواهد خورد.

 

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com