کد خبر ۶۶۱۹۶ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۹
حاجی دلیگانی در نشست تبیینی قم:

چرا از نظر مراجع درباره FATF تبعیت نمی‌شود؟

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همین چند روز پیش بود که برخی همکاران ما، با فتوای یکی از مراجع تقلید، تصویب ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال را از مجلس گرفتند؛ اکنون سوال این است که آیا همین نمایندگان حاضرند از فتوای چند مرجع تقلید درباره اف ای تی اف تبعیت کنند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، حسینعلی حاجی دلیگانی که شامگاه شنبه در گردهمایی بزرگ تبیینی مطالبه ای خودتحریمی ممنوع در قم سخن می گفت، همچنین افزود: متأسفانه برخی از نمایندگان مجلس در این روزهای اخیر، کارهای غیرقانونی انجام می دهند و تصمیم دارند تا بر خلاف نظر رهبر معظم انقلاب، تصویب اف ای تی اف را نیز مانند تصویب برجام با عجله و سرعت انجام دهند؛ در حالیکه معظم له تصریح دارند که مجلس قوانینی داخلی در این زمینه تصویب کند تا نیازی به کنوانسیون های خارجی نداشته باشد.

وی اضافه کرد: درباره الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم، 40 ابهام و سوال مطرح کرده ایم که متأسفانه برخی که دم از شفافیت می زنند؛ حاضر نیستند در نشست ها و مناظره ها شرکت کنند و به این ابهامات پاسخ دهند؛ این به آن معناست که این افراد، پاسخی برای این پرسش ها ندارند.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه بسیاری از موافقان FATF، دو مسئله را درباره دلیل موافقت خود مطرح می کنند گفت: مطلب اول این است که آنان می گویند پیوستن خوب است؛ چون اروپا خوشش می آید؛ یعنی آنان برای خوشامد اروپا به دنبال تصویب این طرح هستند و نه برای کسب منافع ملت ایران. همچنین دلیل دوم هم این است که به عقیده اینان، نوسان قیمت ارز با این کار از بین می رود؛ در حالیکه همین نوسانات اخیر نشان داد که قیمت ارز ارتباطی به این مسئله ندارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین با گلایه از رسانه ملی بیان داشت: متأسفانه صداوسیما آن مقدار که برای برجام وقت گذاشت، برای FATF چنین نکرد؛ در حالی کهFATF هم چیزی جز خیانت و چوب حراج زدن به منافع ملی نیست. 

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com