کد خبر ۶۶۲۷۸ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۴

قم| رسانه‌ها بازوی توانمند پلیس در کاهش آسیب‌های اجتماعی هستند

جانشین فرمانده انتظامی استان قم نقش رسانه در کاهش جرائم را بسیار مهم دانست و گفت: همکاری پلیس و رسانه یکی از همکاری‌ها و هم‌افزایی‌های مهم و با برکت بوده و به پیشگیری از وقوع تخلفات منجر می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سرهنگ صیاد درویشی با حضور در دفتر خبرگزاری تسنیم استان قم، با اشاره به نقش پلیس در پیشگیری از جرائم اظهار داشت: پلیس آخرین حلقه برخورد و پیشگیری از جرم بوده و در مورد شکستن هنجارهای رسمی، مداخله پلیس مشاهده می‌شود و در برخی از کشورها نیز پلیس به‌عنوان عامل هماهنگ کننده ورود پیدا می‌کند.

وی چشم‌انداز طراحی شده برای پلیس را مورد توجه قرار داد و افزود: پلیس در ایران در راستای رویکرد پلیس اسلامی حرکت می‌کند و چشم‌انداز 1404 در همین زمینه مطرح بوده و سعی دارد این الگو را به منطقه خاورمیانه معرفی کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم نقش رسانه در کاهش جرائم را بسیار مهم دانست و گفت: همکاری پلیس و رسانه یکی از همکاری‌ها و هم‌افزایی‌های مهم و با برکت بوده و به پیشگیری از وقوع تخلفات منجر می‌شود.

درویشی ادامه داد: در استان قم آسیب‌های اجتماعی بالا بوده و بیش از 30 درصد دستگیرشدگان در سن 14 تا 35 سال قرار دارند و رسانه می‌تواند در راستای تقویت خودباوری و افزایش آگاهی در جامعه حرکت کند.

وی با اشاره به نقش مهم سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد در افزایش سطح آگاهی مردم عنوان کرد: بسیاری از دستگاه‌ها و سمن‌ها در استان قم تلاش‌های مناسبی را انجام می‌دهند و پلیس قصد دارد که یک نظم و هم‌افزایی را در جهت هدفمند کردن اقدامات سمن‌ها ایجاد کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم با تأکید بر اهمیت تأمین امنیت روانی مردم خاطرنشان کرد: امنیت روانی مردم برای پلیس بسیار مهم بوده و رسانه‌ها بهتر است در مسیری گام بردارند که این امنیت روانی شهروندان دچار مشکل نشود و از طرفی بتوان با آگاه‌سازی و آموزش، شیوه‌های مناسبی را ارائه داد، چراکه رسانه‌ها بازوی توانمند پلیس در کاهش آسیب‌های اجتماعی هستند.

درویشی با ارائه آماری درباره جرائم استان قم، ابراز کرد: در حوزه جرائم، 65 تا 70 درصد مجرمان بار اولی بوده‌اند و در حوزه سرقت 65 تا 70 درصد دستگیرشدگان سابقه‌دار هستند.

وی وسعت سرقت‌ها در استان را موردتوجه قرار داد و تأکید کرد: در استان قم 65 درصد سرقت‌ها در سطح خرد بوده و خوشبختانه میزان سرقت‌های مهم و کلان در استان قم بسیار کم است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com