کد خبر ۶۶۳۱۹ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۱

پایان‌نامه‌های دانشگاهی نقشی در بهبود وضع استان قم ندارند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: سالانه 3400 پایان‌نامه در استان تعریف می‌شود که خروجی خاصی در جامعه ندارد، در این زمینه تشکل‌ها باید ورود کنند و از مدیران گروه‌ها سؤال کنند که چرا این پایان‌نامه‌ها تأثیر خود را در جامعه نشان نمی‌دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، عطاءالله قاسمی ظهر امروز در جلسه نشست با تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز عالی کشور که در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری برگزار شد، با اشاره به لزوم توجه دانشجویان به حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اظهار داشت: اگر می‌خواهیم مشکلات کشور برطرف شود، لازمه آن حضور دانشجویان در عرصه‌های مختلف است.

وی با تأکید بر لزوم کاهش مسائل تشکل‌ها از جانب مسئولان افزود: مهم‌ترین نکته و نخ تسبیح تمام صحبت‌های دانشجویان، وجود محدودیت‌ها بوده و باید در این مسیر گام برداریم که این محدودیت‌ها به کم‌ترین حد خود برسد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم وجود آزاداندیشی در دانشگاه را موتور محرک پویایی و پیشرفت در جامعه دانست و گفت: مقام معظم رهبری بارها بر وجود کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه تأکید کرده‌اند و نباید هیچ دستگاهی در راه کرسی‌های آزاداندیشی خللی ایجاد کنند.

قاسمی لزوم امکان نقد سازنده توسط مردم و دانشجویان را موردتوجه قرار داد و بیان کرد: باید اجازه دهیم که افراد در چارچوب قانون و در محیط‌های تعیین‌شده به‌صورت دوستانه نقدهای خود را بیان کنند.

وی تأکید کرد: بخشی از اعتبارات فرهنگی در اختیار دانشگاه‌ها قرارگرفته و دانشجویان می‌توانند برنامه‌های متنوعی در حوزه آسیب‌های اجتماعی برگزار کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم با تأکید بر به‌روز بودن و توجه دانشجویان به مشکلات روز کشور، عنوان کرد: دانشجو باید نگاهی به جامعه نیز داشته باشد و با توجه به اینکه مشکل فعلی جامعه، مشکلات معیشتی و اقتصادی است، تشکل‌ها اگر به این موضوع نیز ورود کنند، در جهت افزایش کارایی گام برداشته‌اند.

قاسمی با انتقاد از کارایی حداقلی پایان‌نامه‌ها در رفع مشکلات کشور، تصریح کرد: سالانه سه هزار و 400 پایان‌نامه در استان تعریف می‌شود که خروجی خاصی را در جامعه ندارد و تشکل‌ها باید ورود کنند و از مدیران گروه‌ها سؤال کنند که چرا این پایان‌نامه‌ها تأثیر خود را در جامعه نشان نمی‌دهد.

وی با ارائه آمار تعداد دانشجویان و دانشگاه‌های استان قم، خاطرنشان کرد: در استان قم بیش از 71 هزار دانشجو وجود دارد که در30 دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com