کد خبر ۶۶۳۲۲ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۳

انتقاد تشکل‌های قم از برخوردهای قهرآمیز مسئولان؛ حمایت‌های مالی بسیار ضعیف است

در جلسه نشست معاون استاندار قم با تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز عالی، اعمال هزینه‌های بالا برای دانشجویان فعال سیاسی و صنفی مطرح‌شده و بر عدم‌حمایت مالی از تشکل‌ها تأکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، جلسه نشست معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم با تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز عالی استان قم ظهر امروز با حضور معاون استاندار و جمعی از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی استان در سالن جلسات معاونت سیاسی و امنیتی استانداری برگزار شد.

در بخشی از این جلسه، نماینده انجمن اسلامی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم اظهار داشت: عده قلیلی در کشور وجود دارد که بسیار پرسروصدا هستند و هر فعالیتی که بخواهند به‌راحتی انجام می‌دهند و خوشبختانه دولت در راستای تحقق حقوق شهروندی مکان‌هایی را برای تجمعات انتخاب کرده که این امر سبب شده که مقداری از حرکات خودسرانه اقلیت‌ها کاسته شود.

وی افزود: در برخی از دانشگاه‌ها مدیران امور دانشجویی و حراست دانشگاه دارای وحدت وظیفه هستند و این امر سبب شده تا امور به‌طور مناسب انجام نشود.

تقی لو با اشاره به عدم رغبت مسئولان دانشگاه‌ها به برگزاری برنامه‌های سیاسی، گفت: مدیران دانشگاه‌ها علاقه خاصی به برگزاری برنامه‌های سیاسی ندارند و علیرغم درخواست خود آن‌ها در زمینهٔ برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، عملاً از این برنامه‌ها حمایت نمی‌کنند.

در بخشی از این جلسه، نماینده بسیج خواهران دانشگاه پیام نور استان قم کاستی‌های موجود در مسیر فعالیت‌های فرهنگی را موردتوجه قرار داد و تأکید کرد: در برخی از مواقع به دلیل سیاسی‌کاری‌های موجود مشاهده می‌شود که در مکان‌های مختلف هزینه‌های بالایی صرف می‌شود و زمانی که نوبت به امور فرهنگی می‌رسد خبری از بودجه حتی برای یک پذیرایی ساده نیست.

نماینده بسیج برادران دانشگاه پیام نور استان قم عنوان کرد: فضای دانشگاه با سیاست‌زدایی همراه بوده و یکی از دلایل این امر، مدیران معارف دانشگاه‌ها بوده‌اند که به دانشجو القا می‌کنند که باید در صرف برنامه‌های درسی متوقف بمانند.

وی با اشاره به عدم شفافیت در بخش‌های مالی دانشگاه، تصریح کرد: افسارگسیختگی مالی و عدم نظارت دقیق بر مخارج دانشگاه‌ها یکی دیگر از مسائل موجود بوده که به‌عنوان نمونه برای برنامه‌های فرهنگی وقتی بودجه‌ای تعیین می‌شود، در برخی موارد مشخص‌شده که این بودجه‌ها به‌تمامی در اختیار بخش‌های فرهنگی قرار نمی‌گیرد.

در بخشی از این جلسه نماینده دانشگاه ادیان و مذاهب استان قم، مطرح کرد: دانشگاه ادیان در کنار بحث‌های سیاسی، مباحث علمی را نیز پیگیری کرده و در علوم انسانی در کشور جزو سرآمدهاست و مطالبه مهم تشکل‌های این دانشگاه حمایت مالی است.

در بخشی از این برنامه، نماینده انجمن اسلامی دانشگاه آزاد مشکلات صنفی موجود در این دانشگاه را موردتوجه قرار داد و ادامه داد:مشکلات دانشگاه آزاد فرای مشکلات دیگر دانشگاه‌ها بوده و در دانشگاه آزاد شورای صنفی دانشجویی وجود ندارد و اگر کسی با اهداف صنفی به فعالیت بپردازد، به‌سرعت از جانب حراست دانشگاه احضار شده و عواقب نامطلوبی برای دانشجویان در پی دارد.

وی با انتقاد از برخوردهای نامناسب با مسئولان تشکل‌ها، ابراز کرد: بسیار پیش‌آمده که تشکل‌های دانشجویی برنامه‌هایی را می‌گیرند و سپس به‌سرعت از جانب نهادهای بیرونی احضار می‌شوند و در این‌بین دانشجویان از واهمه عدم برچسب خوردن، مجبور به کوتاه آمدن هستند و این در حالی است که این نهادها به‌صورت غیرقانونی در امور دانشجویی ورود می‌کنند.

نماینده انجمن اسلامی دانشگاه آزاد استان قم مطرح کرد: مراسم‌های 16 آذر تبدیل به جنگ شادی شده و خود دانشگاه‌ها مسئول برگزاری این مراسم شده و از اهداف اصلی تشکل‌ها دور می‌کنند.

در بخشی از این جلسه، نماینده دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نیز بیان کرد: حمایت‌ها از دانشگاه فرهنگیان بسیار پایین بوده و لازم است معلمان که با تربیت نسل‌ها در ارتباط هستند از حمایت‌های مناسب بهره‌مند باشند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com