کد خبر ۶۶۳۲۳ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۷
مدير کل اداره پست قم خبر داد؛

اجرای سه طرح دولت الکترونیک در قم

مدير کل اداره پست قم از اجرا و تکميل سه طرح ام پوز،سيماک و جی نف در استان خبر داد.

اجرای سه طرح دولت الکترونیک در قمبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛باقری منش،مدير کل اداره پست قم گفت:به مناسبت روز جهانی پست، سه طرح ام پوز،سيماک و جی نف در استان تکمیل و راه اندازی شد.

وی در تشريح اجرای طرح ام پوز گفت: تا قبل از اين پستچی ها هزينه برخی مرسولات و خريدهای اينترنتی را به صورت نقدی دريافت می کردند که با اجرای اين طرح اين پرداختی ها جلوی در منازل با دستگاه پُز پرداخت می شود.

باقری منش، طرح جی نَف را يکپارچه کردن نشانی های پستی اماکن بيان کرد و افزود: تا پيش از اين نشانی هايی که بر روی قبوض تلفن،گاز،برق و غيره بود به شکل های گوناگون ارائه می شد که با اجرای اين طرح اين نشانی ها يکپارچه و جی پی اس دار خواهد شد.

مدير کل اداره پست استان قم از ديگر ویژگی های اين طرح را تسهيل دسترسی سازمان ها و نهادهای خدمات رسان مانند آتش نشانی و فوريت های پزشکی به نشانی های شهروندان بيان کرد.

باقری منش تکميل طرح سيماک را با عنوان سامانه يک پارچه سازی مديريت املاک کشور ، از ديگر اقدامات اداره کل پست استان دانست و گفت:بيش از 28 دستگاه با اين طرح مرتبط هستند که اولين پروانه در راستاي اين طرح برای ساخت ملکی در روستای باقرآباد شهر جعفريه صادر شد.

وی از تعامل دستگاه های استان در اجرای طرح سيماک گفت:در اين طرح درخواست کننده گان سند مالکيت و پروانه های ساخت و ساز بدون حضور در ادارات مرتبط استعلام های مورد نياز را دريافت می کنند و تا پايان صدور سند و پروانه ساخت نيازی به حضور در ادارات ندارند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com