کد خبر ۶۶۳۲۴ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۹

توصیه معاون استاندار قم به دانشجویان برای ورود به حوزه فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان ضرورت ورود دانشجویان در امور فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان گفت: دانشجویان در زمینهٔ مقابله با آسیب‌های اجتماعی موجود در استان باید پیش‌قدم بوده و به‌طورجدی پیگیر این قبیل موضوعات باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سید محمدرضا هاشمی ظهر امروز در جلسه نشست با تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز عالیکه در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری برگزار شد، با اشاره به حوادث روزهای اخیر کشور، اظهار داشت: در طی یک ماه گذشته اتفاقات تلخ و شیرینی رخ داد، یکی از اتفاقات تلخ، حادثه تروریستی اهواز بود، اما پس از آن اتفاقی در حوزه سپاه پاسداران رخ داد و آن مورد هدف قرار دادن مواضع تروریست‌ها در سوریه بود، که این اتفاق عظمت جمهوری اسلامی در پاسخگویی به دشمنان را نشان داد.

وی افزود: سخنان رئیس‌جمهور در سازمان ملل مورد رضایت عموم مردم واقع شد که این سخنان مواضع درست جمهوری اسلامی در مواجهه با قدرت‌های بزرگ دنیا را نمایندگی می‌کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم آمارهای موجود در حوزه میزان دانشجویان استان را موردتوجه قرارداد و گفت: استان قم بیش از 70 هزار دانشجو را در خود جای‌داده و بیش از 54 درصد دانشجوی برادر و 46 درصد دانشجوی خواهر در این میزان جای دارند.

هاشمی با تأکید بر لزوم پویا بودن تشکل‌های دانشجویی استان قم، عنوان کرد: بیش از 200 تشکل دانشجویی با بیش از 160 نشریه دانشجویی در استان قم وجود دارد که به پویایی استان می‌انجامد.

وی با بیان اینکه 22 مصوبه در راستای حوزه دانشجویی طرح‌شده که 188 مصوبه آن به اجرا درآمده است، تأکید کرد: امروزه در حوزه دانشگاه، نشاط اجتماعی و سیاسی از مهم‌ترین نکات بوده و تصمیمات دانشگاه‌ها توسط شورای فرهنگی دانشگاه‌ها اتخاذ می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم با تأکید بر اهمیت زنده نگه‌داشتن امید در جامعه، تصریح کرد: مسئله‌ای که در حال حاضر یک ضرورت بوده این است که امروز جامعه نیاز به امید دارد و در شرایطی که تمام دشمنان بذر یأس را در جامعه می‌پراکنند، باید دانشجویان در جهت خنثی کردن اهداف آنان حرکت کنند.

هاشمی با بیان ضرورت ورود دانشجویان در امور فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان، بیان کرد: دانشجویان در زمینهٔ مقابله با آسیب‌های اجتماعی موجود در استان باید پیش‌قدم بوده و به‌طورجدی پیگیر این قبیل موضوعات باشند.

وی مشکلات کارهای فرهنگی در روزهای نخست انقلاب را موردتوجه قرار داد و خاطرنشان کرد: امروزه برخلاف ابتدای انقلاب، مشکل فضا و امکانات وجود ندارد و اگر از این فضا استفاده شود، می‌توان مشکلات بسیاری را در استان برطرف کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم ادامه داد: با توجه به حوادث شیرین گذشته همچون رأی دادگاه لاهه به نفع جمهوری اسلامی، دستاوردهای مهم دیگر جمهوری اسلامی در راه است و با وحدت و انسجام می‌توانیم از این مقطع عبور کنیم.

هاشمی ابراز کرد: تمامی دانشگاه‌ها به‌طور خاص بودجه فرهنگی دارند و تشکل‌های دانشجویی نباید دغدغه مالی و پشتیبانی داشته باشند و هیچ گروه بیرونی حق برخورد با کارهای قانونی دانشجویان را ندارند.

وی با اعلام آمادگی برای همکاری با تشکل‌های دانشجویی، تأکید کرد: هر تشکل دانشجویی اگر نیاز به نشست با مدیران استان را داشته باشد، استانداری این فضا را برای دانشجویان برای افزایش تعامل‌ها فراهم می‌کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم افزود: امروز دشمنان قسم‌خورده کشور، تهاجم فرهنگی را در دستور کار قرار داده و اگر مدیریت نشود، مشکلات ناشی از آن دامن تمامی ما را می‌گیرد.

هاشمی با اشاره لزوم استفاده از دستاوردهای علمی، عنوان کرد: در حوزه پایان‌نامه‌ها باید بومی شدن محتوای آن در نظر گرفته شود و مسائل و مشکلات استان قم در این پایان‌نامه‌ها به‌صورت کار دقیق علمی به انجام برسد، چراکه استان قم با مشکلات عدیده‌ای مواجه است و نمی‌تواند از علوم دانشگاهی محروم شود.

وی فراهم کردن فرصت شغلی برای دانشجویان را از ضروریات دانست و مطرح کرد: اگر بحث مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها مطرح است، دغدغه اشتغال نباید در بین دانشجویان وجود داشته باشد و متأسفانه این دغدغه مشکلات عدیده‌ای را به همراه دارد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com