کد خبر ۶۶۳۲۷ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۲

تصادفات در جاده‌های فرعی استان قم صددرصد افزایش یافت

رئیس پلیس‌راه استان قم از رشد 100 درصدی افزایش تصادفات در جاده‌های فرعی استان قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سرهنگ مختار پناهی در نشست خبری که ظهر امروز در سالن جلسات ساختمان معاونت اجتماعی پلیس قم برگزار شد اظهار داشت: در 6 ماه نخست امسال 25 میلیون خودرو به استان قم وارد شدند و بیش از 85 میلیون تردد از این استان داشتیم.

رئیس پلیس‌راه استان قم با بیان اینکه 77 درصد تصادفات در 30 کیلومتری شهرها رخ می‌دهد، افزود: 60 درصد تصادفات در راه‌های استان قم به علت  عدم توجه راننده به جلو بوده است.

وی به بیان توضیحاتی پیرامون نقاط حادثه‌خیز راه‌های استان قم پرداخت و تشریح کرد: راه‌های استان قم 66 نقطه حادثه‌خیز داشت که 20 نقطه حادثه‌خیز در سال گذشته توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌ای استان قم برطرف شده و در سال جاری نیز 10 نقطه حادثه‌خیز دیگر برطرف می‌شود.

پناهی با بیان اینکه 65 دوربین ثابت در راه‌های استان قم مستقرشده‌اند، خاطرنشان کرد: کمین‌زدن مأموران پلیس در جاده‌ها اکیداً ممنوع است و با متخلفان نیز برخورد می‌شود، اگر کسی مورد متخلفی مشاهده کرد به پلیس‌راه استان قم گزارش دهد تا با متخلفان برخورد‌های لازم صورت گیرد.

رئیس پلیس‌راه استان قم به ارائه آماری پیرامون تلفات تصادفات در راه‌های استان قم پرداخت و عنوان کرد: 121 نفر در شش ماه اول سال 95 فوت کردند که این آمار در مدت‌زمان مشابه سال گذشته 79 نفر و در شش ماه اول سال جاری 107 نفر بوده است.

وی افزود: استان قم در سال گذشته در کاهش تصادف منجر به فوت رتبه اول کشور را کسب کرد اما متأسفانه امسال آمار تصادفات منجر به فوت در این استان افزایش‌یافته است‌.

پناهی با بیان اینکه 36 درصد از تصادفات جاده‌‌ای استان قم در ‌آزاد‌راه‌ها بوده است، خاطرنشان کرد: 28 درصد تصادفات جاده‌ای در بزرگراه‌ها، 15 درصد در راه‌های اصلی و 21 درصد از تصادفات جاده‌ای در راه‌های فرعی اتفاق افتاده که  آمار تصادفات در راه‌های فرعی نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com