کد خبر ۶۶۳۲۸ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۲

70 مجرم اقتصادی فضای مجازی در استان قم دستگیر شدند

رئیس پلیس فتا استان قم از دستگیری 70 مجرم اقتصادی فضای مجازی در استان قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سرهنگ علی موالی در نشست خبری که ظهر امروز در سالن جلسات ساختمان معاونت اجتماعی پلیس قم برگزار شد، اظهار داشت: امروزه همزمان با پیشرفت تکنولوژی و افزایش استفاده مردم از فضای مجازی افرادی سودجو در این فضا به فعالیت‌های غیرقانونی می‌پردازند و پلیس فتا مسئولیت تأمین امنیت فضای مجازی را به دنبال دارد.

رئیس پلیس فتا استان قم با تشریح فعالیت‌های پلیس فتا در رسیدگی به جرائم اینترنتی پرداخت و افزود: تمامی پرونده‌های مردم و شکایت‌های آن‌ها را در چهار حوزه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی در پلیس فتا مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اداره پیشگیری پلیس فتا استان قم اقدامات خوبی در آگاه‌سازی مردم نسبت به جرائم اینترنتی انجام داده است، خاطرنشان کرد: دوره‌های اطلاع‌رسانی پیرامون جرائم اینترنتی برای آموزش همگانی مردم با حضور کارشناسان در مدارس و مساجد برگزارشده است، کارگاه‌های آموزشی نیز در دانشگاه‌ها در این زمینه برگزارشده است.

موالی با بیان اینکه در سایت پلیس فتا نیز تمامی مسائل آموزشی پیرامون جرائم اینترنتی ارائه می‌شود، عنوان کرد: برای آگاه‌سازی مردم شیوه‌های کلاه‌برداری مجرمان اینترنتی در سایت پلیس فتا اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان قم به بیان توضیحاتی پیرامون آمار جرائم اینترنتی پرداخت و ادامه داد: بیشترین جرائم اینترنتی در زمینه تخلفات اقتصادی است، آمار جرائم اقتصادی در فضای مجازی در شش ماه اول امسال نسبت به شش ماه اول سال گذشته 116 درصد افزایش داشته است.

وی با تأکید بر اینکه مردم به توصیه و هشدارهای و اطلاع‌رسانی‌های پلیس فتا توجه کافی داشته باشند، تصریح کرد: کلاه‌برداران در فضای مجازی از شیوه‌های متنوع و پیچیده‌ای استفاده می‌کنند، گاهی این تخلفات با استفاده از نرم‌افزار‌ها و سایت‌هایی است که کاربران را به درگاه‌های جعلی بانکی می‌رسانند و از اطلاعات حساب کاربران سوءاستفاده می‌کنند.

موالی با بیان اینکه آمار کشف جرائم اینترنتی در استان قم نسبت به سال گذشته 86 درصد و آمار دستگیری مجرمان 43 درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: آمار کشف جرائم در استان قم 4 درصد بیشتر از میانگین کشوری است، در زمینه جرائم یارانه‌ای 117 نفر دستگیر شدند که بیش از 70 نفر از آن‌ها مجرم اقتصادی بودند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com