کد خبر ۶۶۳۲۹ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۶

15 باند مواد مخدر در قم متلاشی شد؛ دستگیری 112 نفر از عناصر اصلی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سرهنگ غلامعباس بلفکه در نشست خبری که ظهر امروز در سالن جلسات ساختمان معاونت اجتماعی پلیس قم برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه قم محور مواصلاتی 17 استان است مورد تردد فرستنده و گیرندگان مواد مخدر از استان‌های مختلف قرار می‌گیرد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با تأکید بر اینکه ما تلاش می‌کنیم استان قم محل دپو و توزیع‌کننده مواد مخدر نباشد، افزود: با تلاش‌های پلیس مواد مخدر قاچاقچیان برای رد شدن از استان قم با سختی‌های زیادی روبرو هستند و قم یکی از ناامن‌ترین محورهای تردد حاملان مواد مخدر است.

وی با اشاره به انهدام 15 باند مواد مخدر استان قم در شش ماه نخست جاری تصریح کرد: در عملیات دستگیری این 15 باند 112 نفر از عناصر اصلی مواد مخدر بازداشت شدند، این باندها به‌صورت منسجم فعالیت‌های زیادی در زمینهٔ عرضه مواد مخدر در کشور داشتند.

بلفکه با بیان اینکه از اولویت‌های پلیس مواد مخدر استان قم اشراف بر فعالیت‌های قاچاقچیان بومی مواد مخدر است، خاطرنشان کرد: 23 درصد از کسانی که به جرم قاچاق مواد مخدر دستگیر شدند از قاچا‌قچیان بومی استان قم هستند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به افزایش 16 درصدی برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر استان قم تشریح کرد: از دیگر اولویت‌های ما برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر در استان است که در سال گذشته با شناسایی‌ خوبی که در این زمینه انجام شد حدود 720 نفر از خرده‌فروشان مواد مخدر دستگیر شدند.

وی با اشاره به جمع‌آوری بیش از 7 هزار و 500 معتاد متجاهر در استان قم تشریح کرد: بخشی از این افراد به‌عنوان مجرم شناخته‌شده، برخی از آن‌ها به کمپ‌های ترک اعتیاد سپرده می‌شوند و برخی از این معتادان نیز که مشکل حادی ندارند تحت مراقبت روانشناسی قرار می‌گیرند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com