کد خبر ۶۶۳۳۹ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۶
در اجلاسیه مجمع عمومی جامعه مدرسین مطرح شد:

عاشورا رمز وحدت و عزت است / دولت و ملت عراق آماده ای میزبانی از زائران اربعین هستند

در نهمین اجلاسیه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر اهمیت پیاده روی اربعین در ایجاد وحدت مسلمانان تاکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از قم فردا، در آستانه اربعین حسینی نهمین اجلاسیه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  با موضوع اربعین نماد وحدت و عزت اسلامی شب گذشته در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد.

در این مراسم که با حضور برخی از علمای عراقی همراه بود بر ضرورت هرچه باشکوه تر برگزار شدن مراسم اربعین تاکید شد.

فرخ فال : دشمنان به دنبال جایگزینی اسلام آمریکایی با اسلام حقیقی هستند

حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین در ابتدای این جلسه به اهمیت پیاده روی اربعین پرداخت و اظهار داشت: پیامبران و امامان همواره مسلمانان را به وحدت فرامی خواندند و امروز پیاده روی اربعین نماد وحدت و همدلی است.

وی ادامه داد: امروزدر شرایطی هستیم که مثلث شوم اسرائیل، ارتجا منطقه و استکبار به فکر ازبین بردن اسلام و دین هستند. امروز استکبار و ارتجاء منطقه به دنبال این هستند وحدت بین دول اسلامی را نابود کنند و آنچه به خیال خودشان تمدن و دهکده جهانی است به عنوان برترین فکر در جامعه اسلامی اجرا کنند.

این استاد حوزه اظهارداشت: این مثلث برای اجرای برنامه شوم خود دین را مزاحم خود می داند و برای همین برنامه هایی چون تولید تروریست، داعش و کشتار مردم مسلمان یمن را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: در برابر این توطئه رهبرمعظم انقلاب و علمای دنیای اسلام با هوشمندی و درایت ایستادند و اجازه ندادند اسلام آمریکایی جای اسلام حقیقی را بگیرد.

مروی: عاشورا رمز وحدت و عزت است

آیت الله جواد مروی عضو شورای عالی حوزه های علمیه نیز در ادامه این مراسم با بیان این که مکتب شیعه، مکتب عقلانیت است، گفت: آنچه انسان از این مکتب استفاده می کند، این است این مکتب به دنبال همه ارزش های الهی و انسانی است و تبلور این ارزشها در عاشورا است و اگر عاشورا زنده بماند همه تفکر اسلامی زنده است.

این استاد حوزه با بیان اینکه دشمن به خوبی از اهمیت، آثار و برکات عاشورا در احیای مکتب شیعه و ارزشهای دینی پی برده، ابراز داشت: دشمن فهمیده که تبلور همه کرامت ها در احیاء عاشورا است. مسیحی ها معتقدند اگر ما عاشورا داشتیم خیلی کارها می توانستیم با آن کنیم؛ یعنی خیلی از قلبها را به سمت مسیحیت جذب می کردیم. این عاشورا و قدرت تنها در مکتب تشیع است.

آیت الله مروی بابیان اینکه عاشورا رمز وحدت و عزت است و بزرگترین پیروزی را در عصر حاضر برای تشیع به ارمغان آورده گفت: سالها باید بگذرد تا دشمن این فتح الفتوح را که دراین قرن رقم خورده را تحلیل کند.

حکیم: دولت و ملت عراق آماده ای میزبانی از زائران اربعین هستند

حجت الاسلام والمسلمین سید ریاض حکیم از علمای حوزه علمیه نجف نیز در ادامه این مراسم به آمادگی ملت و کشور عراق برای میزبانی از زائران اربعین حسینی اشاره کرد و بیان داشت: مردم عراق از مدتها قبل مقدمات حضور مردم و ملت مسلمان و دوست ایران اسلامی را برای حضور با شکوه تر در اربعین را آماده کرده است.

این استاد حوزه افزود: این حرکت مردم عراق برای حضور مردم مسلمان ایران اسلامی در روز اربعین، نشانه ای  از عظمت عاشورای حسینی، وحدت و استکبار ستیزی است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به اهمیت وحدت دو حوزه قم و نجف اشاره کرد و ابراز داشت: اگر علمای دو  حوزه باهم تعامل،متحد، وحدت و هم فکری بیشتری داشته باشند، قطعا بسیاری از فتنه های دشمنان خنثی خواهد شد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com