کد خبر ۶۶۳۴۸ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۶

12 پروژه برق با اعتباری بالغ‌بر 97 میلیارد تومان در استان قم به بهره‌برداری رسید‌

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران گفت: 12 پروژه با اعتباری بالغ‌بر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، غلامرضا خوش‌خلق پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح از پروژه‌های برق استان قم که در محل پست برق بنیاد برگزار شد، اظهار داشت: توان و ظرفیت برق استان قم در سال‌های گذشته به‌تناوب افزایش پیداکرده است.

وی افزود: 12 پروژه با اعتباری بالغ‌بر 97 میلیارد امروز رسماً در استان قم به بهره‌برداری می‌رسد همچنین  130 میلیارد تومان نیز  برای 10 پروژه جدید در نظر گرفته‌شده است، برای راه‌اندازی 4 پروژه بزرگ برق در قم 100 میلیارد‌تومان برای آینده نزدیک در نظر گرفته‌شده است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران با اشاره به تأثیر نوسانات نرخ ارز در راه‌اندازی پروژه‌های برق گفت: نوسانات نرخ ارز اثرات مخرب بسیار زیادی در راه‌اندازی و بهره‌برداری از طرح‌های صنعت برق ایجاد کرده است.

خوش‌خلق با بیان اهمیت و تأمین برق واحدهای صنعتی مناطق صنعتی استان قم عنوان کرد: پست‌های برق استان به دلیل اهمیتی که دارد نیاز برقی واحدهای صنعتی استان‌های دیگر را نیز تأمین می‌کند.

وی ادامه داد: از سال 94، بیش از 500 میلیارد تومان پروژه برق در استان قم اجراشده که سبب شده ظرفیت‌های برق این استان نسبت به قبل از سال 94، بیش از  30 درصد افزایش پیدا کند.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران قطعی برق در تابستان سال جاری را موردتوجه قرار داد و تأکید کرد: به دلیل کم‌آبی‌های عمومی در استان قم قطعی و مدیریت بار در تابستان سال جاری انجام شد.

خوش‌خلق خاطرنشان کرد: حوزه عملیاتی برق تهران 18 میلیون جمعیت را در برمی‌گیرد که استان‌های تهران، قم و البرز را در برمی‌گیرد، 20 درصد از تأسیسات و 25 درصد از جمعیت کل کشور تحت پوشش برق منطقه‌ای تهران قرار دارد.

وی با اشاره به‌ضرورت اصلاح الگوی مصرف در جامعه بیان کرد: در سال جاری بین 9 الی 10 درصد کاهش بار به دلیل صرفه‌جویی عمومی مردم اتفاق افتاده است، بخش عمده‌ای از برق منطقه‌ای تهران در منطقه نیزار و در کارخانه‌های سیمان مصرف می‌شود.

وی با اشاره به مشکل تأمین برق منطقه پردیسان ابراز کرد: پست 230 ولتی در منطقه پردیسان نهایی شده که در دو سال آینده تکمیل و به‌صورت رسمی به بهره‌برداری می‌رسد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com