کد خبر ۶۶۳۵۰ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۱
منتقد سینما و تلویزیون در گفتگو با قم فردا:

کم توجهی سینما و تلویزیون به پدیده عظیم اربعین قابل قبول نیست

کارشناس و منتقد سینما و تلویزیون تصریح کرد: کم توجهی سینما و تلویزیون به پدیده عظیم پیاده روی اربعین حسینی قابل قبول نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید علی آتش زر در گفتگو با قم فردا با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: گرچه در سال های اخیر انصافاً مستندهای خوبی از پیاده روی اربعین تولید و پخش شده اما با این حال در تلویزیون و به خصوص سینما یک نوع کم توجهی و گاه بی توجهی کامل به پیاده روی اربعین صورت می گیرد که این مساله برای جامعه اسلامی و شیعی ما قابل قبول نیست.

وی افزود:پیاده روی اربعین اتفاقی است که پیش از این یعنی به جز این چند سال اخیر تا به این حد وسعت و عمق پیدا نکرده بود اما با این حال متاسفانه سینمای ایران و رسانه های ما از کنار این پدیده بزرگ، با اهمال و یا کم توجهی عبور می کنند.

وی اضافه کرد: این که در چنین پدیده ای حجم عظیم انسان ها با ارتباطات و تعاملاتی بر اساس محبت اهل بیت(ع) و عشق به سیدالشهدا(ع) به سمت کربلای معلی حرکت می کنند و در این مسیر نشان دادن این مهر و محبت و ایثار در پذیرایی از زوار ، خودش بالاترین و بهترین سوژه ها را برای فیلمساز و هنرمند ما فراهم می کند که باید دستمایه تولید آثاری قوی و تاثیرگذار شود.

آتش زر بیان داشت: ما در بحث تلویزیون نیز صرفاً نباید کار خود را در قبال پدیده اربعین منحصر به مستند کنیم چرا که آن قدر غنای مضمونی و تنوع شخصیت ها در این پدیده وجود دارد و اتفاقات بسیار جذابی به این مناسبت رخ می دهد که باید از آن در مسیر خلق اثر هنری و رسانه ای نهایت استفاده را بکنیم.

وی گفت: سینمای ما متاسفانه حتی نیم نگاهی و یا گوشه چمشی به این پدیده نداشته که البته یک مقدارش طبیعی است چون پنج شش سال است که در این گستردگی عمیق پیاده روی اربعین رخ می دهد اما در همین سال ها می شد آثار سینمایی خوب و قوی ساخت که حتی در ابعاد بین المللی دیده و منتشر شود.

وی اضافه کرد: به خصوص سینمای ما که در قضیه فیلمنامه از کمبود سوژه و ماجرا و یک دستی شخصیت ها رنج می برد ، پرداختن به اربعین می تواند تا حدودی مشکل را مرتفع می کند یا این که به عنوان مثال به جای آن که از یک دختر و زن موبور اروپایی در فیلم ها برای فروش گیشه استفاده کنند از سوژه های جذاب و اتفاقات مردمی در این دست قضایا بهره ببرند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com