کد خبر ۶۶۳۶۰ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۵

مرکزی| پنجمین همایش منطقه‌ای شعر عاشورایی در ساوه برگزار می‌شود

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه گفت: پنجمین همایش منطقه‌ای شعر عاشورایی با حضور شاعران فرهیخته استان‌های قم، البرز، همدان، قزوین و مرکزی 25 مهرماه امسال در سالن سلمان ساوجی ساوه برگزار می‌شود.

حسین محمودی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساوه، با اشاره به برگزاری پنجمین همایش منطقه‌ای شعر عاشورا به میزبانی شهرستان ساوه اظهار داشت: پنجمین همایش منطقه‌ای شعر عاشورایی با حضور شاعران فرهیخته استان‌های قم، البرز، همدان، قزوین و مرکزی به میزبانی شهرستان ساوه، 25 مهرماه امسال در سالن سلمان ساوجی شهرستان ساوه برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این سوگواره تلاش و عزم بیشتر درراستای زنده نگه داشتن رشادت‌ها، دلاوری‌ها و جانبازی‌های حماسه‌سازان عاشورا، زدودن تحریفات و خرافات از اشعار مربوط به اهل بیت(ع) و همچنین زمینه‌سازی برای شناسایی و کشف استعدادهای ادبی و شعری نهفته در عرصه فرهنگ عاشورا، برقراری ارتباط میان قشر شعرا، ادبا و جوانان علاقمند به شاعران متعهد، زمینه‌سازی برای تولید و خلق آثار فاخر ادبی در حوزه شعر آیینی و معرفی الگوهای فرهیخته شعر و ادب عاشورایی است.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه تصریح کرد: امروز یکی از بهترین راه‌ها برای ترویج و تبلیغ فرهنگ عاشورایی، شعر و شاعری است چرا که خود اهل بیت(ع) نیز به این هنر صحه گذاشته‌اند و امروزه جا دارد از این ابزار تاثیرگذار بیشتر استفاده کنیم.

محمودی‌فر بیان کرد: انقلاب اسلامی ما برگرفته از فرهنگ عاشورا بوده و برای زنده نگه داشتن این فرهنگ است، اگر امام حسین(ع) نبود قطعاً از اسلام ناب محمدی خبری نبود و فرهنگ عاشورا و قیام آن حضرت بود که سبب احیاء و بارور شدن این نهضت و جهانی شدن این مکتب شد.

وی ادامه داد: نقش هنرمندان در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج اسلام ناب محمدی به‌ویژه در بین جوانان بسیار مهم و تأثیرگذار است، این اقدامات با توجه به توطئه‌های دشمنان نظام و انقلاب در ترویج فرهنگ غربی و جنگ نرم، بهترین راهکار مبارزه با این هجمه فرهنگی است که همراهی و همکاری تمامی ادارات و مسئولان را می‌طلبد.

رئیس فرهنگ وارشاد اسلامی ساوه خاطرنشان کرد: پس از برگزاری این همایش به دو نفر از شرکت‌کنندگان به قید قرعه کمک هزینه سفر اربعین اهدا می‌شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com