کد خبر ۶۶۳۶۱ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۴

3 هزار مبلغ از استان قم در موکب های اربعین مستقر می شوند

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین با بیان اینکه بیش از 3 هزار مبلغ از استان قم در موکب‌ها و اماکن عمومی حضور پیدا می‌کنند، گفت: نسبت به سال گذشته 20 درصد موکب‌ها افزایش پیدا کرده و 2 هزارموکب در عراق و ایران سازمان دهی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام حمید احمدی ظهر امروز در دیدار اعضای کمیته فرهنگی ستاد اربعین با آیت‌الله نوری‌همدانی اظهار داشت: ستادمرکزی اربعین به دستور مقام معظم رهبری تشکیل شد و نهادهای مختلف مردمی و عمومی در آن حضور داشته و 13 کمیته تخصصی دارد.

وی افزود: در کمیته فرهنگی و آموزشی 18 دستگاه مختلف از سپاه و سازمان حج و سازمان تبلیغات و گروه‌های مردمی آن عضو هستند و تولیت آن با بعثه مقام معظم رهبری است.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین بیان کرد: در آستانه اربعین حسینی قرار داریم و نسبت به سال گذشته 20 درصد موکب‌ها افزایش پیدا کرده است و 2 هزارموکب در عراق و ایران سازمان دهی شده است و 1600 خبرنگار برای مراسم اربعین حسینی دعوت شده و در عراق مستقر می‌شوند.

احمدی عنوان کرد: اصل حرکت‌مان بر‌اساس تاکید مراجع و رهبری است که تکریم مردم عراق به‌عنوان میزبان اصلی و احترام به مرجعیت و دولت عراق است.

وی گفت: با بررسی‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته برای مراسم اربعین حسینی بیش از 3 هزار مبلغ از استان قم در موکب‌ها و اماکن عمومی حضور پیدا کرده و به اقامه نماز جماعت و سخنرانی می‌پردازند.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین گفت: هماهنگی بسیار خوبی از طریق سفارت با عراق داریم و همانند دوسال گذشته بسته‌هایی به 600 موکب عراقی اهدا می‌شود، همچنین از هزار منزلی که برای مراسم اربعین میزبان زائران هستند تجلیل می‌شود.

احمدی خاطرنشان کرد: طرح نیابت از شهدا نیز در مراسم اربعین امسال برگزار می‌شود و هر زائری که این مسیر را با پای پیاده می‌رود به نیابت از شهدا شرکت می‌کند که دوستان عراقی در این زمینه مشارکت بسیار خوبی داشتند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com