کد خبر ۶۶۳۶۶ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۴

25 میلیارد تومان برای نوسازی و تعمیر تجهیزات آب‌رسانی قم اعتبار مورد نیاز است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: انتقال آب از سد 15 خرداد به دلیل استهلاک تجهیزات و ماشین‌آلات با مشکلاتی روبه بوده و برای نوسازی و تعمیر تجهیزات نیز اعتباری 25 میلیارد تومانی موردنیاز است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، علی جان صادق پور ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات آب و برق استان با حضور وزیر نیرو که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در زمینه اتصال مشترکین شهری به شبکه فاضلاب برخی موانع عمرانی وجود دارد.

وی با اشاره به وضعیت برخورداری مشترکین شهری قم از آب شرب افزود: صد درصد جمعیت شهری قم در حال حاضر از آب شرب برخوردار هستند، بخش عظیمی از آب شرب مصرفی قم از سرشاخه‌های رود دز تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان درصد برخورداری و اشتراک شهروندان قمی از شبکه فاضلاب شهری گفت: بیش از 30 درصد از مردم شهر قم مشترک انشعابات فاضلاب هستند.

صادق پور با تأکید بر ظرفیت خالی شبکه فاضلاب استان قم برای اتصال فاضلاب‌های خانگی عنوان کرد: در مورد شبکه جمع‌آوری و اتصال به شبکه فاضلاب شهری ظرفیت خالی 20 درصدی در استان قم وجود دارد.

وی با اشاره به کمبود ظرفیت تصفیه‌خانه قم در صورت اتصال تمام خانوارهای قمی به شبکه فاضلاب تصریح کرد: بسیاری از مناطق شهر قم متقاضی اتصال شبکه فاضلاب هستند، 120 هزار مترمکعب ظرفیت تصفیه‌خانه قم است که در صورت اتصال کامل شهر قم به شبکه فاضلاب ظرفیت این تصفیه‌خانه پاسخگو نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اهمیت استفاده و جمع‌آوری آب‌های خاکستری تأکیدکرد: توسعه و استفاده از آب خاکستری در استان قم به‌عنوان یک رویکرد مهم در دست پیگیری است.

صادق پور با تأکید بر نیاز استان قم به تصفیه‌خانه‌ای جدید برای تحت پوشش قرارگیری تمام خانوارها ابراز کرد: نیاز به فاضلاب جدید با توجه به اتصال و افزایش مشترکان کاملاً موردنیاز است.

وی خاطرنشان کرد: مشکل فاضلاب پردیسان همچنان پابرجاست، برای اجرای فاضلاب شهر پردیسان صرفاً 20 میلیارد تومان تخصیص داده‌شده درحالی‌که برای اجرای کامل این طرح بیش از 170 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم ادامه داد: عملیات فاضلاب پردیسان آغازشده و توقف آن با توجه به شروع عملیات عمرانی به‌هیچ‌وجه چهره خوبی نمی‌تواند داشته باشد، باید از اختیارات ماده 9 برای انجام این طرح استفاده کرد.

صادق پور با بیان فرسودگی و استهلاک تجهیزات آب‌رسانی قم بیان کرد: انتقال آب از سد 15 خرداد به دلیل استهلاک تجهیزات و ماشین‌آلات دچار مشکلات اساسی شده و برای نوسازی و تعمیر تجهیزات نیز اعتباری 25 میلیارد تومانی موردنیاز است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com