کد خبر ۶۶۳۷۱ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۰

حضور فرنگی ها در روستای مبارک آباد به بهانه ساخت مجمتع فرهنگی

ساخت مجمتع فرهنگی ویژه اتباع افغانی از سوی کشورهای نروژ و سوئد در روستای مبارک آباد قم با واکنش هایی رو به رو بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور،نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در توئیت خود ضمن ابراز نگرانی از نفوذ کشورهای دیگر به روستایی محروم در قم گفته است:هلند و دانمارک و برخی کشورهای دیگر در روستای مبارک آباد که بیشتر ساکنان آن اتباع افغان هستند،مرکز فرهنگی افتتاح کرده اند و با پوشش کار روی مسائل فرهنگی اتباع شروع به فعالیت کرده اند.بنده این موضوع را مشکوک می دانم زیرا معقول به نظر نمی رسد.


حضور مشکوک چهار کشور اروپایی برای کمک فرهنگی به اتباع در یکی از روستاهای قم با واکنش هایی روبرو بوده است این در حالی است که کمیساریای عالی پناهندگان هم برای کمک به اتباع حاضر در ایران مبالغی را می پردازند،موضوعی که حضور چهار کشور اروپایی و کمک فرهنگی در یک روستای محروم نوعی جای پا باز کردن به نظر می رسد.

مرکز اجتماعات مبارک آباد ،عنوان تابلویی است که در روستای مبارک آباد در دهستان قنوات به چشم می خورد،روستایی که جمعیت کثیری از اتباع افغانی در آن زندگی می کنند.

این مرکز با همکاری و مشارکت اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و اداره کل همکاری و توسعه بین الملل کمیسیون اروپا و وزارت خارجه کشورهای نروژ و سوئد به بهره برداری رسیده است.

مرکز اجتماعات مبارک آباد با هدف ارائه خدمات فرهنگی،اجتماعی و آموزشی به اتباع افغانی راه اندازی شده است.

این مجتمع فرهنگی دارای کتابخانه برای کودکان،کارگاه آموزشی خیاطی و گلدوزی برای بانوان سرپرست خانواراست.

همچنین کلاس های آموزشی با محوریت سبک زندگی،کنترل خشم و فرزند پروری برای اتباع افغانی در این مجتمع برگزار می شود.

در مراسم بهره برداری از این مجتمع سفرای نروژ،سوئد و نمایندگان سفارت خانه های دانمارک انگلیس ،اتریش و مسئولان محلی حضور داشتند.

از جمعیت 200 هزار نفری اتباع خارجی ساکن در استان قم بیش از 30 هزار نفر دانش آموز و دانشجو و 25 هزار نفر هم شاغل هستند.

حدود 5000 هزار تبعه خارجی در روستای مبارک آباد بخش مرکزی قم ساکن هستند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com