کد خبر ۶۶۳۸۸ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۶
امام جمعه قم مطرح کرد؛

روح انقلابی درمجلس حفظ شود/اربعین حماسه بی‌نظیر در جهان است

امام جمعه قم با بیان اینکه مجلس باید در مصوبات خود روح انقلابی را حفظ کند، تصریح کرد: همه نهادها و ملت ایران باید در پرتو راهنمایی‌هایی که رهبری در همایش بزرگ بسیجیان داشتند حرکت کرده و بدانیم که ایستادگی و پایبندی به ارزش‌های انقلاب ما را پیروز می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبرقم (قم‌نا)، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با گرامیداشت روز استاندارد بیان کرد: از مسائل اخلاقی و فقهی صنعتگران و تولیدکنندگان این است که شاخص‌های درستی کالا را رعایت کنند. روز استاندارد بهانه ای است تا ببینیم چرا که این همه ضعف در تولیدات وجود دارد و همه باید تلاش کنیم تا استانداردها و شاخص‌های صحت و سلامت کالاها در بخش‌های دارو، درمان و بخش‌های غذایی رعایت شود.

امام جمعه قم با گرامیداشت روز روشندلان گفت: وظیفه داریم که روشندلان و دیگر معلولان را مورد توجه قرار داده و خدمات لازم به ایشان ارائه شود.

وی هفته پیوند اولیا و مربیان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: خانه و مدرسه دو رکن اساسی در تربیت دانش آموزان هستند و تعامل اینها از اهمیت بسیاری دارد. اگر خانه و مدرسه هماهنگ نباشد تربیت دانش آموزان دچار مشکلاتی می‌شود.

اعرافی با تبریک هفته تربیت بدنی اضافه کرد: ورزش در بعد قهرمانی ارزش دارد ولی در کنار آن باید ورزش به فرهنگی برای سلامت جامعه تبدیل شده و در این خصوص آگاهی‌های لازم به جامعه داده شود.

وی با بیان اینکه ورزشکاران حرفه ای افتخارآفرینی‌های ارزنده ای داشته اند بیان کرد: برخی از ورزشکاران ارزش‌های الهی را در صحنه ورزش مورد توجه قرار می‌دهند که بسیار ارزشمند است. ارزش‌های معنوی و الهی در ورزش باید به شکل سنجیده نفوذ و حضور داشته باشد.

امام جمعه قم اضافه کرد: دولت، برنامه ریزان و همچنین خیرین و مردم باید برای تامین امکانات مورد نیاز ورزش‌های سالم اهتمام لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی در چهلمین سالگرد انقلاب با هجمه‌های سنگین دشمنان مواجه است افزود: به تعبیر رهبری هجمه‌ها منفعلانه بوده و در اثر ماندگاری انقلاب اسلامی و پیشرفت امواج انقلاب در عرصه بین الملل است.

اعرافی با بیان اینکه ملت و مسؤولان باید در کنار هم وارد صحنه شده و در برابر مشکلات مقاومت کنند، گفت: قدرت موشکی، صنایع دفاعی و وحدت و انسجام داخلی از عناصر اقتدار است که باید با تمام قوا حفظ شود.

وی رعایت مصالح کشور در پرتو هدایت‌های رهبری را مورد تاکید قرار داد و افزود: به جز ارتباط با آمریکا و اسرائیل، رهبری اجازه ارتباط با همه کشورها را داده اند ولی نگاه ما نباید به آنها باشد و در برنامه‌های خود باید روح انقلابی را حفظ کنیم.

امام جمعه قم با بیان اینکه مجلس باید در مصوبات خود روح انقلابی را حفظ کند، تصریح کرد: همه نهادها و ملت ایران باید در پرتو راهنمایی‌هایی که رهبری در همایش بزرگ بسیجیان داشتند حرکت کرده و بدانیم که ایستادگی و پایبندی به ارزش‌های انقلاب ما را پیروز می‌کند.

وی ادامه داد: دشمن به ظاهر تندی نشان می‌دهد ولی در دل آنها از مقاومت رعب ایجاد شده است و به فضل الهی دشمنان این ملت شکست خواهند خورد.

اعرافی با بیان اینکه در قیمت گذاری حال اقشار نیازمند باید مورد توجه قرار گیرد گفت: باید با رانت خواری، ویژه خواری و فساد مقابله کرده و قوای سه گانه نیز باید با تمام توان در صحنه باشند.

وی توصیه‌های مراجع تقلید و حوزه را به سود جامعه اسلامی دانست و تاکید کرد: مراجع تقلید در خصوص اسناد، موافقت نامه‌ها و وضعیت زندگی مردم مواضع بسیار روشنی داشتند که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه قم به حماسه اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: اربعین حسینی حماسه بزرگ معنوی و بی نظیر در جهان است و بین المللی و بین الادیانی بودن از ویژگی‌های این حماسه بزرگ به شمار می‌رود.

وی با اشاره به حضور جمعیت بی نظیر در راهپیمایی اربعین تاکید کرد: از دولت، ملت و مرجعیت عراق و نجف تقدیر می‌کنیم و روابط ایران و عراق باید بسیار استوار و محکم باشد و امیدواریم که مسؤولان جدید کشور عراق عمق استراتژیک این روابط را بشناسند و از این حماسه بزرگ امت اسلام بهره مند شود.

اعرافی با بیان اینکه در زیارت اربعین باید یاد شهدای ایران و عراق و مقاومت اسلامی گرامی داشته شود، خاطرنشان کرد: امروز به برکت شهدای ایران و عراق این حماسه محقق شود که باید نیابت از شهدا در این راهپیمایی مورد توجه قرار گیرد.

وی به حادثه کشور ترکیه و کشته شدن روزنامه نگار سعودی منتقد تصریح کرد: ما به حکام عربستان اعتراض بسیاری داریم و آنها را وابسته مزدور می‌دانیم ولی آزرده می‌شویم که فردی به خود جرأت دهد که آنها را گاو شیرده خطاب کند و این ننگ بر آل سعود است؛ برگردید به اسلام و دلداده غرب نباشید چرا که اسلام به شما عزت می‌دهد.

امام جمعه قم گفت: عاقبت غرب گرایی چنین تحقیری است، ما دلمان برای شما که وابسته و حقیر هستید می‌سوزد که اینگونه تحقیر می‌شوید؛ این چه مسیری است که می‌پیمایید، به راه اسلام برگردید.

منبع: فارس قم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com