کد خبر ۶۶۴۰۲ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۱

راه‌‌اندازی سومین مرکز نگهداری بیماران اوتیسم قم

مدیرکل بهزیستی استان قم از راه‌اندازی سومین مرکز نگهداری از بیماران اوتیسم در استان خبر داد.

رضا سلیقه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با بیان اینکه سالیانه میان 250 تا 300 مورد از کودکان خیابانی در استان قم جمع‌آوری می‌شوند، اظهار داشت: مردم در صورت مشاهده مواردی مانند کودک‌آزاری یا سوءاستفاده از کودکان برای تکدی‌گری به سامانه اورژانس 123 اطلاع دهند، این سامانه به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی و رسیدگی به این مشکلات است.

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه 38 کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست در شیرخوارگاه بهزیستی حضور دارند، افزود: آمار کودکان بد سرپرست در استان قم نسبت به سال گذشته رو به رشد بوده است، کودکان بی‌سرپرست را به خانواده‌هایی که متقاضی فرزندخواندگی هستند تحویل می‌دهیم اما تحویل دادن کودکان بدسرپرست به متقاضیان فرزندخواندگی سیر قانونی دشواری را طی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برخی از کودکان حاضر در شیرخوارگاه بهزیستی استان قم دارای بیماری‌های خاص هستند، بیان کرد: ماهیانه بیش از یک‌میلیون تومان برای درمان هریک از بیماران خاص شیرخوارگاه بهزیستی هزینه می‌شود و از خیرین استان قم تشکر می‌کنم که کمک‌های مالی زیادی برای تأمین هزینه درمان این بیماران کردند.

سلیقه با بیان اینکه 60 کودک معلول در مرکز رضوی بهزیستی قم نگهداری می‌شوند، خاطرنشان کرد: 26 هزار خانواده و بیش از 100 هزار نفر از جمعیت استان قم تحت حمایت اداره کل بهزیستی این استان هستند که این تعداد از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم نیز بیشتر است اما با توجه به ظرفیت صندوق‌های صدقه بودجه اداره کل بهزیستی استان قم کمتر از کمیته امداد امام خمینی(ره) در این استان است.

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه وضعیت اقتصادی آمار افرادی زیرخط فقر و تحت پوشش سازمان بهزیستی را افزایش داده است، ابراز کرد: 2 هزار نفر در مراکز نگهداری بهزیستی استان قم حضور دارند، بودجه اداره کل بهزیستی بیش از 50 میلیارد تومان در سال است که نیمی از این اعتبار در مراکز نگهداری بهزیستی هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دو مرکز نگهداری از بیماران اوتیسم توسط اداره کل بهزیستی استان قم تأسیس‌شده است، افزود: حدود 80 خانواده بیماران اوتیسم خود را به این مراکز می‌فرستند و سومین مرکز نگهداری از بیماران اوتیسم نیز در حال راه‌‌اندازی است.

سلیقه در پاسخ به این سؤال که چه تدبیری برای جلوگیری از برخورد نامناسب برخی از مربیان در مهدکودک‌ها و مراکز نگهداری از بیماران اوتیسم اندیشیده شده است، اظهار داشت: تمام نقاط مراکز مهدکودک و نگهداری از بیماران اوتیسم زیر نظر سازمان بهزیستی با دوربین کنترل می‌شوند و در صورت وصول گزارشی مبنی بر برخورد نامناسب با کودکان و بیماران اوتیسم دوربین‌ها را کنترل کرده و با متخلفان برخورد سخت و قاطعی خواهیم داشت.

مدیرکل بهزیستی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: 02537789783 شماره تلفن دفتر بازرسی اداره کل بهزیستی استان قم است و مردم در صورت مشاهده تخلف در مهدکودک‌ها و مراکز نگهداری زیر نظر بهزیستی می‌توانند با این شماره تماس بگیرند.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com