کد خبر ۶۶۴۲۲ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۹
در مدرسه معصومیه قم

تجمع طلاب معترض به لایحه CFT برگزار شد

تجمع طلاب در اعتراض به تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم عصر امروز در مدرسه معصومیه قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری فارس، تجمع طلاب انقلابی در اعتراض به تصویب لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم عصر امروز شنبه ۲۱ مهر در مدرسه معصومیه قم برگزار شد.

در این تجمع، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده قم در مجلس شورای اسلامی به بیان دیدگاه های خود در مورد FATF و نحوه ی تصویب آن در مجلس شورای اسلامی پرداخت.

وی درباره شبهه نظر مثبت مقام معظم رهبری و موافقت ایشان با تصویب لایحه الحاق به CFT در مجلس گفت: در این مورد به چند نکته مهم بایستی توجه کرد؛ نکته اول اینکه در دیدار با نمایندگان مجلس که در 30 خرداد ماه انجام شد رهبری تصریح فرمودند: «یک جایی بالاخره چند قدرت بزرگ در مجموعه‌های هیئتهای فکری‌شان ـ به قول خودشان اتاق فکرشان ـ می‌نشینند برای یک منافعی و مصالحی که برای خودشان تعریف کردند، یک چیزی را پخت‌وپز می‌کنند، بعد این را به‌وسیله‌ دولت‌هایی که همسوی با آنها هستند یا مرعوب آنها هستند یا دنباله‌رو آنها هستند و خیلی منافعی هم در این کار ندارند، تصویب می‌کنند.

ذوالنور گفت: نکته دوم اینکه کسی بگوید که مقام معظم رهبری در مورد تصویب این کنوانسیون عقب نشینی کرده یا نظرشان عوض شده است، به هیچ عنوان درست نیست بلکه ایشان در مورد کارهای جزئی وارد نمی‌شوند.

وی در ادامه ایشان با بیان اینکه برخی نمایندگان که در مورد کشور خودشان شناخت حداقلی ندارند، افزود: اینکه کسی نداند شرایط ما بقیه کشورهای دنیا فرقی ندارد سخت در اشتباه است. اروپا اگر در برجام بماند به خاطر منافع اقتصادی نیست چون کل مراودات اقتصادی ما با اروپا به 20 میلیارد دلار نمی‌رسد، در حالی که این رقم برای آمریکا عددی بین 900 تا 1000 میلیارد دلار است. ماندن احتمالی اروپا در برجام می‌تواند به علت جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی درباره موضوع حق شرط گفت: چون شرایط ایران با روح FATF در تضاد است، مورد موافقت قرار نخواهد گرفت. مورد بعدی اینکه کشورهای متعامل، از چند ماه پیش، پیش‌دستی گرده و روی شروط احتمالی ما اعتراض کردند. از جمله عربستان و 11 کشور دیگر.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مسئله بعدی این است که عضو شدن و پذیرفتن یک معاهده بین المللی و سپس خروج از آن تبعات فراوانی دارد. از جمله اینکه خروج از آن پروسه طولانی‌ای دارد.
نکته بعدی در مورد FATF این است که دور زدن تحریم ها با امضای FATF تقریباً غیر ممکن می‌شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com