کد خبر ۶۶۴۲۷ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۳۸
توهین روزنامه حامی دولت اعتماد به علمای شیعه در قم؛

فعال اهل‌سنت: علمای قم اهل مال و مُرید هستند!

جلالی‌زاده: کاش یک بار یکی از علمای ساکن قم جز مرحوم آیت الله منتظری! از روی تقیه هم بوده از حقوق اهل سنت دفاع می‌کرد تا مردم بدانند دین دفاع از اصول انسانی است نه گردآوری مال و مرید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبرقم (قم‌نا)، روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد، روز شنبه گذشته یادداشتی را به قلم «جلال جلالی‌زاده» فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان مستعفی مجلس ششم منتشر کرد که موضوع آن در ظاهر امر، تقدیر جلالی‌زاده از "محمدجواد حق‌شناس" بخاطر اهتمام به حقوق اهل سنت ایران است.

 

جلالی‌زاده که خود سنّی مذهب است اما در ادامه یادداشت کوتاه خود که با عنوان "جوانمردان را بشناسیم"، در صفحه 12 روزنامه اعتماد چاپ شنبه 21 مهرماه می‌نویسد:

«از این جهت لازم دانستم از این پیر سیاست که دیانت را در عمل نشان داده است تشکر کنم و بگویم: کاش یک بار یکی از علمای ساکن قم جز مرحوم آیت الله منتظری! از روی تقیه هم بوده از حقوق اهل سنت دفاع می‌کرد تا مردم بدانند دین دفاع از اصول انسانی است نه گردآوری مال و مرید. و همین طور علمای عربستان از حقوق اهل تشیع.»

 

پر واضح آنکه اهتمام و توجه جدی مراجع عظام شیعه و علمای حوزه علمیه به بحث حقوق شهروندی اهل سنت و دفاع از امنیت و عِرض و آبروی آنها امر مکتومی نیست و از احترام اهل سنت در حکومت جمهوری اسلامی ایران که به دلیل تأکید علمای شیعه ایجاد شده است همین بس که سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس از این می‌گوید که جان ما فدای اهل سنت است.


و البته اهل سنت نیز شاهد و ناظر هستند که رزمندگان شیعه - در کنار برادران رزمنده اهل سنت - چطور برای دفاع از آنها در مرزهای ایران و حتی در خارج از ایران در مقابل دشمنان وهابی و تکفیری به خاک و خون می‌غلتند تا جان و ناموس اهل سنت در هیچ کجای جهان به تاراج نرود.


گروه‌های جهادی جوانان بسیجی در شهرهای سنّی نشین ایران، تأکیدات و تواصی و فتاوای رهبر انقلاب در زمینه دفاع از حقوق شهروندی و دینی اهل سنت و غیره نیز گواهان دیگری بر همین اهتمام علمای شیعه حوزه علمیه به زیست نیکوی برادران و خواهران اهل سنت است. علمایی که البته از سوی جلالی‌زاده به گردآوری مال و مرید متهم شده‌اند!


گفتنی‌است، روزنامه اعتماد پیش از این نیز گفتاری را منتشر کرده و در آن مدعی شد که امام حسین(ع) اسطوره‌ای رنگ باخته است! رفتاری که منجر به عذرخواهی الیاس حضرتی، مدیرمسئول روزنامه اعتماد نیز شد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com