کد خبر ۶۶۴۶۹ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۸
سعیدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

تخصیص اعتبارات و تسهیلات بانکی جهت بازسازی مناطق سیل زده شمال کشور

معاون ستاد مدیریت بحران کشور از تخصیص اعتبارات برای بازسازی و تعمیر اماکن شهری و روستایی مناطق سیل زده شمال کشور خبر داد.

تخصیص اعتبارات لازم و تسهیلات بانکی جهت بازسازی مناطق سیل زده در شمال کشوربهنام سعیدی سخنگو و معاون رئیس ستاد مدیریت بحران کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: با توجه به بارندگی ها و وقوع سیل در روز های ۱۳ و ۱۴ مهر ماه سال جاری در استان های شمالی کشور( گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی) خساراتی به ساختمان ها و تاسیسات زیربنایی وارد شد و تیم های ارزیاب به مناطق اعلام شده اعزام شدند.

وی افزود: با اعزام تیم های ارزیاب، برآورد خسارات در مناطق سیل زده انجام شد که بیشتر خسارتها در زمینه راه های روستایی، ابنیه ها، پل‌ها، بخش‌های کشاورزی و اماکن مسکونی شهری و روستایی بود.

معاون رئیس ستاد مدیریت بحران کشور با اعلام بازدید رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از مناطق سیل زده گفت: با حضور آقای نجار در این مناطق، جلسات شورای مدیریت بحران در شهرستان هایی که بیشترین خسارت را دیده اند برگزار شد.

وی افزود: در کنار سازمان مدیریت بحران کشور، وزیر کشور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با ارسال نامه های جداگانه به تمام استانداران شهرهای سیل زده خواستار رسیدگی به این موضوع و تلاش برای بازسازی و کمک رسانی به مناطق سیل زده شدند.

سعیدی گفت: موافقت وزیر کشور در خصوص تقاضای اعتبارات لازم جهت برآورد خسارات وارده و تعمیر اماکن شهری و روستایی و بازسازی اماکن مسکونی در جلسات اخذ شد و تصمیماتی در این خصوص توسط مسئولان مربوطه اندیشیده شد.

وی در ادامه با بیان اینکه هزینه هایی نیز مانند هزینه آوار برداری و غیره تاکنون در مناطق سیل زده انجام شده است، تصریح کرد: تسهیلات بانکی به مناطقی که دچار آسیب و تخریب شده اند اختصاص خواهد یافت و مسئولان مربوطه در حال تلاش هستند تا تسهیلات بانکی به خانواده هایی که خودرو و منزلشان آسیب دیده و همچنین دامداران و کشاورزانی که در حادثه سیل خسارت دیده اند تعلق یابد. پیشنهاداتی از طرف وزیر کشور به رئیس سازمان برنامه و بودجه داده شده  که به محض تامین اعتبارات لازم اقدامات در این خصوص انجام خواهد شد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در کنار دستگاه هایی که اعلام شد، نهادها و سازمان های دیگری مانند نیروهای مسلح نیز در زمان و پس از وقوع سیل اقدام به کمک رسانی به مردم کردند. شرکت های برق، آب، گاز و مخابرات که در مکان هایی که این امکانات دچار اخلال بود، این مشکلات را برطرف کردند.

وی در ادامه گفت: در محل هایی که راه های مواصلاتی روستایی تخریب شده بودند، با حضور  مسئولان استانداری و فرمانداری ها این مسیرها بازگشایی و یا مسیرهای مرتبط با آن مسیر جایگزین شدند.

سعیدی در خصوص نشست روز گذشته خود در استان قم و با مسئولان استانی قم گفت: این نشست ها به صورت منظم در هر ماه با حضور استانداران کشور و دیگر مسئولان استانی برکزار می‌شود که روز گذشته در نشست با استاندار قم و دیگر مسئولان این استان بحث های مخاطرات استان مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه گزارشاتی در خصوص هواشناسی استان، بحث آموزشی و طرح آمادگی جهت اقدامات پیشگیرانه در ابتدای فصل سرما در بحث سیل و بارندگی و لایروبی رودخانه ها  توسط مسئولان مربوطه استان اعلام شد.

معاون رئیس ستاد مدیریت بحران کشور گفت: بحث آموزش شهروندان به عنوان اولین امدادگر مطرح شد که در این طرح اگر اعضای خانواده ها آموزش هایی را در خصوص مقابله با حوادث یاد بگیرند، می‌توانند به خود و دیگران کمک کنند.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به آغاز فصل بارندگی، لازم است هموطنان به توصیه های مسئولان محلی و اخطارهای هواشناسی که در این خصوص دارند، توجه کنند. رعایت نکات ایمنی اولویت هموطنان باشد و اگر سفر ضروری ندارند از انجام سفر  جلوگیری کنند و اگر هم سفر ضروری دارند، قبل از حرکت وضعیت راه های کشور را از پلیس راه، دستگاه های نظارتی و خدماتی راه کشور استعلام کنند. همچنین قوانین رانندگی را رعایت کنند تا در صورت وارد شدن خسارات، میزان آن به حداقل برسد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com