کد خبر ۶۶۴۷۹ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۵

اهتمام مسئولان استان قم برای ارائه خدمات ویژه به زائرین اربعین حسینی ‌

جلسه ستاد تسهیلات زائرین اربعین حسینی با حضور مدیران و مسئولان کمیته های ستاد اربعین استان برگزار شد و در این جلسه برنامه و راهکارهای مناسب در راستای خدمت رسانی به زائرین اربعین که به استان قم می‌آیند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، رضا سیار شامگاه دوشنبه در جلسه کمیته اجرایی ستاد تسهیلات زائرین اربعین که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: در زمینه دارو و پزشک مشکلی وجود ندارد و برنامه ریزی‌های لازم برای درمان زائران انجام شده است.

وی با تاکید بر لزوم خدمت رسانی به زائران اربعین افزود: برای خدمت رسانی به زائران امام حسین (ع) باید از یکدیگر سبقت گرفته و مشکلات و نیازهای زائران را رفع کنیم.

فرمانده قم بیان کرد: تأمین دارو و شیفت بندی پرسنل امداد و خرید دارو باید توسط علوم پزشکی انجام شود، استاندار دستور داد که امکانات درمانی حداقلی باید تأمین شود ودستور صریح دادند.

سیارعنوان کرد: از نظر مکان و فضا برای خدمت رسانی به زائران اربعین مشکلی وجود ندارد و باید تلاش شود با پیگیری‌های صورت گرفته دارو به صورت رایگان در اختیار زائران قرار بگیرد.

وی گفت: در یکی از مراسم‌های باشکوهی که در یکی از شهرها برگزار شد به دلیل اینکه بسته بندی غذاها به خوبی انجام نشده بود غذاها فاسد شد، باید تلاش شود با هماهنگی‌های لازم از فاسد شدن غذاها جلوگیری کنیم.

مهدی فراهانی معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم نیز در این جلسه تصریح کرد: خدمت به زائران باید در همه دستگاه‌ها ایجاد شود، برنامه ریزی دستگاه‌های دولتی باید به گونه ای باشد که اصل خدمت دچار مشکل نشود.

وی افزود: نباید حاشیه‌ها به گونه ای شود که از خدمت به زائران غافل شویم، دستگاه‌های خدمت رسان باید تلاش کنند که خدمات به صورت یکسان به همه زائران برسد.

فراهانی خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود از نظر خدمت رسانی بهداشتی به زائرانی که به شهر قم می‌آیند دچار مشکل نشویم.

محمدرضا باقری کارشناس قرآن ناحیه دو اوقاف استان قم در این جلسه گفت: در زمینه فعالیت‌های فرهنگی رایزنی‌های لازم با اداره کل اوقاف درحال انجام است، تلاش می‌شود تا در مصلی محفل قرآنی برگزار شود و از قاریان قرآن مطرح نیز دعوت به عمل می آید.

وی افزود: موکبی در شهر سامرا توسط اداره کل اوقاف قم برپا شده است و امامزاده‌های استان در ایام اربعین برنامه‌های مذهبی ویژه ای برای زائرین و مجاورین در بقاع متبرکه برگزار می‌کنند.

یعقوبی معاون هلال احمر استان قم در این جلسه بیان کرد: آموزش‌های کمک‌های اولیه به موکب داران ارائه شده است که بتوانند اقدامات اولیه را انجام دهند.

وی افزود: پایگاه دوم امداد در مسجد مقدس جمکران برپا است و درب شماره 3 پایگاه دائم داریم و خدمات امدادی برای زائران در مسجد مقدس جمکران به صورت دائم انجام می‌شود.

حجت الاسلام منوچهری کارشناس امور مساجد سازمان تبلیغات اسلامی حوزه علمیه نیز افزود: زائرانی که به استان قم می‌آیند چند ساعت در شهر قم حضور پیدا می‌کنند و قرار است از برنامه‌های فرهنگی از جمله مشاوره دینی بهره مند شوند.

وی افزود: زیرساخت‌های قرارگاه اربعین درجمکران نسبت به دیگر مکان‌ها آماده تر است و در زمینه موضوعات فرهنگی نیز جمکران بهترین محیط است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com