کد خبر ۶۶۴۸۴ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۸
به مناسبت ایام اربعین:

قطار ترکیبی قم – کربلا راه اندازی شد

قطار مسافری قم – خرمشهر از ۲۸ مهر تا ۴ آبان از ساعت ۱۵ به صورت رفت و از ۹ تا ۱۱ آبان به صورت برگشت از کربلا به قم هر روز با ۱۸۰ مسافر اقدام به جابجایی زائر خواهد کرد.

قطار ترکیبی قم – کربلا راه اندازی شدبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سید مهدی حسینی نیشابوری بابیان اینکه قطار قم - کربلا سال گذشته به منظور خدمت رسانی بهتر به زائرین کربلا راه اندزی شد، گفت: سال گذشته با وجود همه مشکلات مانند عدم مناسب بودن شبکه ریلی کشور عراق، ولی هزار و ۱۰۰ نفر زائر از قم به خرمشهر جابجا شدند.

رئیس هیئت مدیره صنف گردشگری استان قم بابیان اینکه امسال باتلاش‌های فراوان مسئولین استان قم و استقبال مردم از قطار قم به کربلا، شرکت تعاونی دفاتر خدماتی استان، تصمیم به جابجاکردن مسافرین از قم به کربلا کرده است، افزود: این استقبال مردم باعث شد که با وجود همان مشکلات سال گذشته، دوباره این قطار راه اندازی شود.

وی عنوان کرد: اگر شبکه ریلی کشور عراق، همکاری لازم برای جابجایی مسافر از نجف تا کربلا انجام ندهد، این شرکت اقدام به جابجایی زائرین از قم تا خرمشهر با قطار شش تخته چارتر و از خرمشهر تا شلمچه با ریل باس خواهد کرد و از آنجا زائرین با اتوبوس تا نجف و در ادامه به کربلا برده جابجا خواهند شد.

حسینی نیشابوری ابراز داشت: این قطار ساعت ۱۵ و از ۲۸ مهر تا ۴ آبان به صورت رفت از قم به خرمشهر و از ۹ تا ۱۱ آبان به صورت برگشت از کربلا به قم هر روز با ۱۸۰ مسافر حرکت خواهد کرد.

وی بابیان اینکه هزینه رفت قطار قم تا کربلا ۳۹۰ هزار تومان و رفت و برگشت ۷۶۵ هزار تومان و برای فرزندان دوسال بالا قمیت تمام دریافت می‌شود، اظهارداشت: برای خدمات دهی بهتر به زوار اربعین، مدیران این شرکت درخرمشهر و کربلا نیز مستقر خواهند بود تا ازهر لحاظ رضایت زائرین جلب شود.

رئیس هئیت مدیره صنف گردشگری افزود: اگر مشکل ریلی قطار عراق برطرف شود واین کشور در زمینه جابجایی زائرین از طریق شبکه ریلی با ایران همکاری کند، قطار قم تا شلمچه و از نجف تا کربلا به زائرین خدمت دهی خواهد کرد.

حسینی نیشابوری بابیان اینکه ۲۵ خدمات مسافرتی درقم قرار دارند و اقدام به ثبت نام زائرین اربعینی خواهند کرد، افزود: زائرین با حضور تعاونی‌های مستقر در شهر قم می‌توانند از طریق سایت تعاونی ۲۴ برای گرفتن قطار قم تا خرمشهر ثبت نام کنند.

رئیس هئیت مدیره صنف گردشگری استان قم افزود: مردم برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های ۰۹۱۲۱۵۳۶۹۲۱ آقای حسینی نیشابوری و ۰۹۱۲۸۵۱۷۹۴۴ با مسئولین شرکت تعاونی در شهر قم و ۰۰۹۴۷۸۰۱۰۱۰۳۰۲۷ در عراق آقای سماوی، نماینده شرکت تعاونی خدماتی مسافرتی قطار در کربلا تماس حاصل نمایند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com