کد خبر ۶۶۴۹۲ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۸
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم عنوان کرد؛

تمدیدبخشودگی بدهی تولیدی‌های شهرک‌های‌صنعتی‌قم

طیبی نژاد: طرح بخشودگی معوقات واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قم در سال حمایت از كالای ایرانی تا پایان آبان ماه تمدید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر طیبی نژاد مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در اقدامی عملی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خود برای ایجاد رونق در تولید و اشتغال، اقدام به اعطاء تسهیلات و بخشودگی جرائم بدهی واحدهای صنعتی به شرکت شهرک‌های صنعتی کرده است.

وی با بیان اینکه این طرح طی چند سال اخیر در سطح شهرک‌های صنعتی و متناسب با نیاز و درخواست فعالان صنعتی و تولیدی اجرایی شده است بیان کرد: این طرح شامل واحدهای صنعتی، کارگاهی، واحدهای تولیدی، خدماتی وتوزیعی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان از ابتدای تاسیس تا کنون می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم چشم انداز این اقدام حمایتی را کمک به فعال‌سازی واحدهای راکد و نیمه فعال عنوان کرد و گفت: این شرکت به دنبال آن است تا از تمام ابزارها و قوانین در اختیار خود برای تحریک فعالان تولید و صنعتی برای حرکت روبه جلو و افزایش فعالیت‌های تولیدی خود استفاده کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال «حمایت از کالای ایرانی»، سازمان صنایع کوچک خود پیشگام در رفع مشکلات و ارائه طرح‌ها و برنامه‌های حمایتی است افزود: انتظار است به همین میزان که سازمان صنایع کوچک با تدبیر و اقدام‌های حمایتی خود به کمک تولید و صنعت آمده سایر دستگاه‌های خدمت رسان نیز وارد میدان عمل شوند.

طیبی نژاد اظهار داشت: در مراحل قبلی که تابستان امسال و طی سال‌های گذشته اجرایی شده بود، شاهد استقبال خوبی از طرف واحدهای صنعتی بودیم، البته با اتمام زمان این طرح در خواست‌های فراوانی برای تمدید آن اعلام شد و پس از بررسی‌ها و اقدام‌های قانونی مرحله جدید این طرح با زمان محدود در استان آغاز شد.

وی این طرح را اقدامی عملی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی دانست و خاطرنشان کرد: در این مرحله سعی شده تا با ارائه طرحی جامع ضمن زیر پوشش قرار گرفتن تعداد واحدهای بیشتر و توجه به واحدهای بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی و واحدهای بهره بردار زمینه فعال سازی واحدهای نیمه تمام و راکد را به صورت هدفمند فراهم کند.

وی همچنین به تاثیر اجرایی این گونه طرح‌ها اشاره و عنوان کرد: با بخشودگی معوقات واحدهای تولیدی، فعالان صنعتی می‌توانند از هزینه‌های خود را در بخش سرمایه در گردش و یا سرمایه ثابت هزینه کنند.

استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع)، قنوات و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com