کد خبر ۶۶۴۹۸ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۴

از توزیع بنزن U4 تا ممنوعیت استقرار واحدهای سرب در قم‌

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم گفت: جهت کاهش آلودگی هوا 2 جایگاه پمپ‌بنزین در استان به‌صورت آزمایشی بنزین یورو 4 در استان توزیع می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سید‌رضا موسوی مشکینی ظهر امروز در نشست خبری که در خانه مطبوعات قم برگزار شد، به تشریح وضعیت زیست‌محیطی استان قم پرداخت و اظهار داشت: استان قم در حوزه محیط‌زیست با کمبودهای جدی از کمبود اعتبارات تا کمبود شدید نیروی انسانی در چارت تشکیلاتی اداره کل محیط‌زیست مواجه است.

وی بسیاری از مطالبات مردمی از محیط‌زیست را به علت عدم آگاهی از وظایف و امکانات محیط‌زیست دانست و افزود: هیچ ارتباط منطقی بین مطالبات مردم و جامعه با اختیارات و امکانات محیط‌زیست در کشور وجود ندارد و بسیاری نمی‌دانند که بودجه مشخص‌شده برای محیط‌زیست کشور از اعتبارات یکی از مناطق شهرداری تهران بسیار کمتر است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم با گلایه‌مندی از نبود اراده ملی در اجرای برنامه‌های سازمان و مطالبات مردمی تصریح کرد: به علت جاذبه‌های جغرافیایی استان و نزدیکی شهر قم به پایتخت واحدهای تولید هیدروکربن درحال‌توسعه بوده که محیط‌زیست درحال‌توسعه پیگیری این موضوع برای ممنوع شدن استقرار چنین واحدهای تولیدی در استان است.

وی نبود الگوی توسعه اقتصادی در استان را مشکل اساسی برای حفظ محیط‌زیست معرفی کرد و ادامه داد: متأسفانه در استان قم بدون در نظر گرفتن ظرفیت و شرایط اقلیمی قم برای هر نوع تولیدکننده‌ای فرش قرمز پهن می‌شود و بدون در نظر گرفتن حق آیندگان منابع طبیعی و زیستی استان به سرقت می‌رود.

موسوی مشکینی سخت‌گیری اداره محیط‌زیست استان برای عدم استقرار واحدهای بازیافت سرب را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: باوجود ساماندهی واحدهای سرب و عدم صدور مجوز جدید و برطرف شدن بخشی از نگرانی‌های وجود آلودگی سربی در استان اما هنوز محیط‌زیست سختگیری‌های لازم را برای نظارت بر فعالیت‌های بازیافت سرب از باطری‌های وارداتی خواهد داشت.

وی از توزیع آزمایشی بنزین یورو 4 برای کنترل آلودگی هوا خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از علل آلودگی هوا استفاده از بنزین‌های نامرغوب دارای سرب بوده که هم‌اکنون دو جایگاه پمپ‌بنزین در استان به‌صورت آزمایشی بنزن یورو 4 در استان توزیع کرده و در کنار اعمال ممنوعیت ترافیکی و تشدید نظارت بر معاینه فنی خودروها سعی در رفع آن داریم.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com