کد خبر ۶۶۴۹۹ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۵

اربعین، رسانه‌ای قدرتمند و فراگیر

محمدرضا قاسمی‌نیا

پیاده روی اربعین رسانه ای همه جانبه و میعادگاه انسان های آزادی خواه و حقیقت جو درجهان است، ازتمام ملل، اقوام، ادیان، رنگ، نژاد، زبان و گویش به این مراسم می آیند، چرا که امام حسین(ع) تعلق به همه انسان ها دارد.

به فرموده پیامبرخدا حضرت محمد(ص) درشهادت حَضرت امام حسین(ع) حرارت و گرمی در قلوب وجود دارد که برای همیشه زمان، خواهد بود وحرارت وعشقی است که باگذر زمان هرگزسرد نمی شود.

حضرت امام خامنه ای عزیز و حکیم درعظمت حماسه پیاده روی اربعین می فرماید:« حماسه بزرگ اربعین که با حضور ملت ایران، ملت عراق و مسلمانان دیگر کشورها هرسال تکرار می شود پدیده فوق العاده مهمی است که به فضل الهی و درهنگام نیاز شدید دنیای اسلام شکل گرفته است».

همان گونه که در کاروان او مسیحی آمد و به حقیقت رسید و به استقبال شهادت رفت و نیز گاندی بودایی، رهبرآزادی خواهان هند، پیروزی درمقابل استعمار انگلیس را الگوگیری از رفتار و گفتار امام حسین(ع) می داند که ذلت نپذیرفت و در برابر ظلم و ستم دشمنان سلطه گر، ایستادگی و مقاومت کرد.

در کلام حضرت امام صادق(ع) آمده است: سفرهای دیگر مانند حج اگر ترس وخوف باشد نباید بروند، اما برای سفر کربلا با خوف هم باید رفت! وبرای توانگران شایسته است سالی دوبار و فقیران سالی یک بار به زیارت قبرامام حسین علیه السلام بروند! دربرابرهرگام و قدمی که درراه زیارت امام حسین علیه السلام برداشته می شود پاداش حج وعمره خانه خدا برای زائرین ثبت می شود.

همچنین حضرت امام حسن عسکری(ع) زیارت اربعین را یکی ازنشانه های مومنین معرفی می کنند.

صراط مستقیم و نور خورشید حماسه بزرگ راهپیمایی اربعین حسینی درمسیرعاشقی نجف تا کربلا، نوید بصیرت، بیداری اندیشه ها، ایجاد و تقویت هم دلی و برادری عصرها و نسل ها رابه ارمغان می آورد و پیوندی ناگسستنی و مستحکم بین ملت ها به ویژه ملت ایران و ملت عراق را خلق می کند.

حضور برجسته و فعال جوانان عزیز در این راهپیمایی عظیم از ویژگی های منحصرمی باشد که لازم است چنین فرصتی راغنیمت دانست.

ایمان به خداوند متعال وامید به رحمت الهی در ضمیر و اعتقادات راهپیمایان عزیز اربعین حسینی نقش بسته است و هجرت از شهر و دیارخود را، باقدم برداشتن دراین راه و زمینه سازی ظهورحضرت مهدی موعود(ع) نشان می دهند.

هم دلی، ایثار، گذشت، فداکاری، هجرت، جهاد، شهادت، شجاعت، مقاومت، ایستادگی، دین داری، مهربانی، دوستی، وحدت، صمیمیت، بصیرت، پیروی ازولایت، جهل زدایی، عزتمندی، نفی سلطه و ذلت ناپذیری از درس ها و پیام های سعادت بخش و انسان ساز پیاده روی اربعین است.

پس از گذشت حدود۱۳۸۰ سال از سال۶۱ هجری و شهادت حضرت امام حسین علیه السلام و اولاد و اصحاب با وفایش باید اذعان کرد که اجتماع و حضور میلیونی راهپیمایان اربعین حسینی از اخلاص آن حضرت و قیام لله و فداکاری ها و خطبه های عزتمند و حماسی حضرت زینب کبرا(س) وحضرت امام سجاد(ع) و مقاومت کاروان اسرای حسینی درکربلا، کوفه، شام و مدینه است و درامتداد آن دراین زمان از معجزات قرن و ثمرات خون های پاک شهدای عزیز مدافع حرم و هشت سال دفاع مقدس و ایثارگران آن می باشد و همه مدیون مجاهدت ها وفداکاری های آنان هستیم.

درود و سلام خداوند و فرشتگان بر بنیان گذارجمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) که آغاز نهضت خود و گام های استوار در صراط مستقیم انقلاب اسلامی را از مکتب حسینی(ع) وعاشورا درس گرفت و فرمود: این محرم وصفراست که اسلام رازنده نگه داشته است.

هرکه دارد هوس کرببلا بسم الله...

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com