کد خبر ۶۶۵۰۳ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۹

صدورحواله1470 حلقه لاستیک در بین ناوگان جاده‌ای قم

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم از صدور حواله 1470 حلقه لاستیک در بین ناوگان جاده‌ای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، «در این هفته هیچ اقدامی برای تأمین لاستیک موردنیاز استان قم از تهران نشده است» این گفته مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم است که دو هفته پیش در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قم بیان کرد.

لاستیک و لوازم‌یدکی وسایل حمل‌ونقل از اقلام ضروری هستند که کمبود و افزایش قیمت آن تأثیر مستقیمی بر قیمت بارنامه‌ها و همچنین قیمت نهایی محصولات در سراسر کشور دارد.

کامیون داران قمی ازجمله رانندگانی بودند که با وجود مشکلات بسیار زیادی که برای آن‌ها پیش آمد همکاری خوبی با مسئولان داشته و دست به اعتصاب جدی نزدند که حمل‌ونقل استان قم و همچنین تأمین اقلام موردنیاز این استان با مشکل جدی روبرو شود اما متأسفانه مسئولان در تأمین لوازم موردنیاز آن‌‌ها همکاری‌های لازم را نداشتند.

سهمیه لاستیک استان قم کاهش‌یافته است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم موقعیت حساس استان قم در زمینه حمل‌ونقل را یادآور شده و می‌گوید: استان قم مرکزیت داشته و از نظر جغرافیایی دارای موقعیتی استراتژیک است و به همین جهت باید همت بیشتری برای تأمین لاستیک موردنیاز این استان داشته باشیم.

مهرداد غضنفری به تشریح روند کاهش سهمیه لاستیک ‌پرداخت‌ و ادامه می‌دهد: به دلیل اینکه استان قم محل تردد بسیاری از ناوگان‌ حمل‌ونقل سایر استان‌هاست در گذشته 10 درصد از سهمیه لاستیک کشور به استان قم اختصاص داده می‌شد، اما با توجه به اینکه استان قم تنها دارای 4 هزار ناوگان حمل‌ونقل است، سهمیه لاستیک قم از ده درصد به یک درصد تقلیل پیدا کرد.

مسئولان در مسئله لاستیک و نیاز استان قم به این کالا صداقت ندارند

مدیرکل راهداری و جمل و نقل جاده‌ای استان قم از کاهش سهمیه لاستیک استان قم خبر داده و ابراز می‌کند: استان قم دارای 4 هزار ناوگان حمل‌ونقل است و همین امر سبب شد تا سهمیه لاستیک استان قم از ده درصد به یک درصد سهمیه لاستیک کشور کاهش یابد.

ابوالفضل جمالی با انتقاد از نبود صداقت در میان برخی مسئولان، می‌افزاید: مسئولان استان در مسئله لاستیک و نیاز استان به این محصول صداقت لازم را ندارند و لیست حواله‌هایی که ارسال می‌کنند به‌روز و درست نیست.

لاستیک‌های استان قم ناعادلانه تقسیم می‌شوند

رئیس اتحادیه لاستیک استان قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، با انتقاد از کمبود و توزیع نامناسب لاستیک‌ میان واحدهای صنفی عنوان می‌کند: لاستیک‌ها در استان قم تنها میان 20 واحد صنفی تقسیم می‌شود و به حدود 200 عضو صنف لاستیک‌فروشان لاستیک داده نشده است، اگر می‌خواهیم قیمت‌ها را کنترل کنیم باید ‌لاستیک‌‌‌ها به‌ویژه لاستیک‌های کامیون، اتوبوس و سواری‌های اسپورت و شاسی‌بلند به‌اندازه کافی تأمین‌شده و به‌صورت عادلانه‌ میان همه واحدهای صنفی توزیع شوند.

اداره صنعت و معدن هیچ توجهی به اتحادیه لاستیک استان قم ندارد

سید مهدی اولیایی با گلایه از اینکه اتحادیه لاستیک استان قم نقشی در توزیع لاستیک در این استان ندارد، بیان می‌کند: اداره صنعت، معدن و تجارت باید توجه بیشتری به اتحادیه لاستیک داشته باشد، این اداره نباید تمام امور لاستیک استان از تأمین تا توزیع را برعهده‌گرفته و به صنف و اتحادیه بی‌توجه باشد.

پس از انتقاد خبرگزاری تسنیم استان قم از ‌بی‌توجهی مسئولان به اخذ سهمیه لاستیک این استان، مسئولان مربوطه چند روزی است که از تأمین لاستیک‌های موردنیاز این استان سخن می‌گویند.

لاستیک‌های اموال تملیکی در قم توزیع می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم از صدور حواله 1470 حلقه لاستیک در بین ناوگان جاده‌ای استان خبر می‌دهد و عنوان می‌کند: در راستای تأمین بخشی از نیازهای ناوگان جاده‌ای فعال استان، تعداد قابل‌توجهی از لاستیک اموال تملیکی، خریداری و به شبکه توزیع تزریق می‌شود.

وی ابراز می‌کند: لاستیک‌های اموال تملیکی خریداری‌شده که به‌زودی در بین ناوگان جاده‌ای فعال استان توزیع می‌شود مجزا از سهمیه استانی لاستیک‌های تخصیصی سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

بی‌اطلاعی اتحادیه لاستیک از تحویل حواله لاستیک به متقاضیان در قم

رئیس اتحادیه لاستیک استان قم از عدم تأمین لاستیک‌های موردنیاز واحدهای صنفی سخن گفته و بیان می‌کند: در جلساتی که با اداره صنعت داشتیم بنا شد که 70 درصد سهمیه نمایندگان لاستیک‌های خارجی و ایرانی به اتحادیه لاستیک استان قم ارائه شود و سپس این اتحادیه لاستیک‌های موردنیاز واحدهای صنفی را تأمین کند اما هیچ‌یک از نمایندگان لاستیک به ما هیچ لاستیکی ارائه نکردند.

اولیایی در پاسخ به این سؤال که آیا حواله لاستیک‌ به متقاضیان عرضه‌شده است، می‌گوید: از عرضه شدن لاستیک در استان قم اطلاعی ندارم و اگر توزیعی در زمینهٔ لاستیک صورت گرفته توسط اتحادیه لاستیک این استان نبوده است.

مشکل قیمت لاستیک خودمختاری در توزیع و بی‌توجهی به اتحادیه‌ است

با عرضه لاستیک در بازار و تأمین نیازهای متقاضیان در استان قم قیمت این کالا کاهش‌یافته و مشکلات حمل‌ونقل و همچنین نگرانی‌های کامیون داران قمی  کم می‌شود، اما خودمختاری و عدم توجه به اتحادیه‌ها و عرضه لاستیک تنها‌ میان برخی از واحد‌های صنفی می‌تواند مشکلات قیمت لاستیک را دو چندان کند.

گزارش از محمد اسماعیلی فر

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com