کد خبر ۶۶۵۲۷ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۶
تناقض هواشناسی استان، در اعلام وضعیت جوی قم؛

سرد و گرم اداره هواشناسی استان قم در آخر هفته!

تناقض آشکار در پیش‌بینی هواشناسی استان قم درباره وضعیت جوی در آخر هفته جاری، در حالی است علم هواشناسی، پیش‌بینی است نه پیش‌گویی و مردم حق دارند از سازمانی که متولی این امر مهم است، توقع پیش‌بینی‌های دقیق داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبرقم (قم‌نا)، در حالی رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی قم، روز گذشته به رسانه‌ها گفته بود که در روزهای پایانی هفته جاری با کاهش سه درجه‌ای دمای هوای استان قم مواجه هستیم که صبح امروز به فاصله کمتر از 24 ساعت، محمدرضا قاضی، رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی قم، به خبرنگاران گفت: طی روزهای آتی شاهد افزایش دما در نقاط مختلف استان خواهیم بود.


وی صبح امروز در خصوص پیش‌ بینی وضعیت آب‌ و هوای استان طی روزهای آتی اظهار کرده است: امروز آب و هوای استان صاف در برخی ساعات افزایش ابر و وزش باد، در ارتفاعات رگبار پراکنده است.

 

 


در حالی که دیروز در گفتگو با مهر گفته بود: طی امروز و چهارشنبه شب در ارتفاعات بارش پراکنده باران را خواهیم داشت و هوای قم در روز پنجشنبه در برخی ساعات همراه با افزایش موقت ابر و وزش باد خواهد بود.


قاضی که دیروز گفته بود: دمای هوا طی سه روز آینده کاهش سه درجه‌ای نسبت به اوایل هفته خواهد داشت، امروز در گفتگو با خبرنگار فارس گفته است: طی روزهای آتی شاهد افزایش دما در نقاط مختلف استان خواهیم بود!

 

 

این تناقض آشکار در پیش‌بینی هواشناسی استان قم در حالی است علم هواشناسی، پیش‌بینی است نه پیش‌گویی و مردم حق دارند از سازمانی که متولی این امر مهم است، توقع پیش‌بینی‌های دقیق داشته باشند.


انتظار همه این است که با تجهیز هواشناسی به رادارها و ماهواره‌ها و پیشرفت علمی کشور در حوزه علوم هواشناسی، باید دقت این سازمان در پیش‌بینی‌ها به نسبت گذشته افزایش بیشتری پیدا کرده باشد.


با توجه به اینکه بسیاری از برنامه‌ریزی‌های روزمره اقشار مختلف مردم، تصمیم برای سفرها و حتی دستگاه‌های دولتی و خدماتی، به وضع آب و هوا بستگی دارد، حال اگر به استدلال پیش بینی وضعیت آب و هوا تصمیم به انجام کاری گرفته شود و در مدت مقرر آب و هوا بنای ناسازگاری داشته باشد اعتماد به پیش‌بینی‌ها کمتر می‌شود.

پس ضروری است تا سازمان هواشناسی و ادارات استانی آن، با دقت بیشتر، از اعتماد عمومی به این سازمان مهم حراست نمایند.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com