کد خبر ۶۶۵۳۵ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۶
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در قم؛

فرهنگ عاشورا مهم‌ترین مؤلفه انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام محمد قمی: واقعیت این بوده که مسئله عاشورا و اربعین از الگوگیری‌ها و مؤلفه‌های اصلی انقلاب اسلامی است، در مسیر پیاده‌روی اربعین باید اسلام انقلابی به‌درستی توسط مبلغان انجام بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبرقم (قم‌نا)، گردهمایی "مبلغان اربعین حسینی(ع)" ظهر امروز با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید، حجت‌الاسلام‌ محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در سالن اجتماعات مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی که به منظور دیدار با برخی علمای قم به این شهر سفر کرده است، در گردهمایی "مبلغان اربعین حسینی" به سخنرانی پرداخت.


حجت‌الاسلام قمی در این گردهمایی تبلیغی گفت: 
مبلغان موسم اربعین از جمله خادمان مکتب اهل بیت(ع) هستند که باید از فرصتی که در اختیارشان قرار گرفته برای نشر حقیقت اسلام ناب و عاشورایی استفاده کنند.


وی با اشاره به این دوران پرمخاطره که دشمنان با تمام توان برای مقابله با انقلاب اسلامی و اسلام ناب متحد شده اند، بیان داشت: مبلغان اربعین باید مردم را به ایستادگی و مقاومت دعوت کنند تا این شرایط را پشت سر گذاریم.


رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در جمع مبلغین روحانی گفت: هراندازه که ایستادگی و اتحاد مردم بیشتر شود، زمان پیروزی زودتر فرا می رسد و مبلغان وظیفه دارند حقیقت این موضوع را برای اقشار مختلف جامعه بیان کنند و آیین پیاده روی اربعین بهترین فرصت تبیین اسلام انقلابی است.


وی با تأکید بر اهمیت بعد تبلیغی و بین‌المللی پیاده‌روی حماسی اربعین خاطرنشان کرد: با اقدامات سنجیده و مناسب می‌توان اهداف و گام‌های انقلاب اسلامی را در این رویداد بزرگ مردمی مستحکم‌تر کرد.


حجت‌الاسلام‌ محمد قمی بیان کرد: واقعیت این بوده که مسئله عاشورا و اربعین از الگوگیری‌ها و مؤلفه‌های اصلی انقلاب اسلامی است، در مسیر پیاده‌روی اربعین باید اسلام انقلابی به‌درستی توسط مبلغان انجام بگیرد. 


وی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در این دهه پرمخاطره انقلاب که مردم باید در عرصه‌های مختلف حاضر باشند، راهی نداریم جز تبیین اسلام انقلابی و این مسیر یعنی مسیر اربعین و عاشورا، از مؤلفه‌های مهم اسلام انقلابی است اذعان کرد:اسلام ناب و اصیل فرهنگ عاشورا بوده که امام راحل با استفاده از تعالیم این شکل از اسلام اصیل جهان را متحول کرده و شکل ویژه‌ای از حکومت و رویکرد را به دنیا عرضه کرد، تأثیرپذیری انقلاب اسلامی از معارف عاشورا بسیار نمونه و ویژه است.


رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه مسیر نورانی در شکل‌گیری انقلاب باید در عرصه‌های مذهبی و مناسک عاشورایی جدی دنبال شود خاطرنشان کرد: آحاد جامعه باید پای این اسلام اصیل و انقلابی و انقلاب اسلامی ایستادگی کنند و ما وظیفه داریم که در این راستا فعالیت کنیم، به همین خاطر عاشورا از مهم‌ترین جایگاه‌هایی است که به تحکیم انقلاب اسلامی منجر می‌شود.

 

گفتنی است که رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در سفر روز پنجشنبه خود به قم با آیت‌الله مصباح یزدی و همچنین با آیت‌الله محسن اراکی رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به صورت جداگانه دیدار و گفتگو کرد.

 

لازم به ذکر است که پیش از این، حجت‌الاسلام محمد قمی در دیدارهای جداگانه‌ای با برخی از مراجع و علماء در قم دیدار کرده بود.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com