کد خبر ۶۶۵۵۸ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۹

جلسه تبیین لوایح FATF در قم برگزار شد

جلسه روشنگری در باب لوایح چهارگانه FATF بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور کارشناسان تاریخی، فقهی و حقوقی در قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، جلسه روشنگری در باب لوایح چهارگانه FATF بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد حضرت زینب (س) پردیسان برگزار شد؛ در این جلسه برخی از کارشناسان تاریخی، فقهی و حقوقی جهت ارائه توضیح و تبیین این قرارداد های بین‌المللی حضور یافتند.

در ابتدای مراسم مهندس اکبر ابدالی محمدی،‌ عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی به نقد لوایح FATF پرداخت و بیان داشت: بعد از جنگ جهانی دوم نظام سلطه رویکرد جدیدی را برای رهبری جهان انتخاب کرد، کشورهای سلطه‌گر که تا پیش از آن از طریق اعمال فشار نظامی کشورهای جهان سوم را تحت اختیار خودشان درآورده بوند برای تداوم رهبری جهان سازمان هایی را تأسیس کردند.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: سازمان هایی همچون بانک جهانی، سازمان تجارت جهانی، سازمان مبارزه با پولشویی و ... با این هدف تاسیس شدند که کشورهای ضعیف را تحت کنترل قرار دهند، رویکرد کشورهای سلطه‌گر این بود که از طریق سازمانهای جهانی برای کل کشورها استاندار تعریف کنند و برای آنان سند بنویسند.

عضو سازمان نظام مهندسی معدن ایران بیان داشت: در ابتدا هدف FATF مبارزه با پولشویی بود، بعد از اینکه ماجرای یازده سپتامبر پیش آمد هدف دیگری در این سند تحت عنوان "مبارزه با تروریسم" مطرح شد اما حدود اختیارات این سازمان به همین حد ختم نشد، بعد از اینکه نظام سلطه پیشرفت های هسته ای ایران را برای خود تهدیدآمیز قلمداد کرد "مبارزه با اشاعه سلاح هسته‌ای" را نیز به این سند افزود.

 


ابدالی به توییت محمدجواد ظریف خطاب به مقامات آمریکایی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از بانک های ایرانی را با این استدلال که با هشت واسطه با یکی از شرکت های تحریمی ارتباط داشته است تحریم کرده‌اند! این بدان معناست که از این پس شرکت ها و نهادهای کشور نباید با یکدیگر ارتباط داشته باشند و این یعنی "خودتحریمی" از طرفی باید پرسید که آمریکایی ها از کجا می دانند که این بانک با هشت واسطه با یک شرکت تحریمی ارتباط داشته؟ آیا غیر از این است که اطلاعات گردش مالی ما در دسترس آنان قرار گرفته است.

در ادامه حجت الاسلام بهمنی به بیان سابقه تاریخی کشورهای غربی در عهدشکنی و خلف‌وعده اشاره کرد و اظهار داشت: کشورهای غربی و به خصوص آمریکا در سالیان گذشته نشان داده اند که به هیچ وجه نمی توان روی حرفشان حساب کرد، آنها همواره بدنبال ضربه زدن به کشور ما بوده اند، مقاومت در برابر جریان استکبار قطعا برای کشور هزینه های زیادی بدنبال خواهد داشت اما مطمئن باشید که هزینه تسلیم شدن بسیار بیشتر و خطرناک تر خواهد بود.

حجت الاسلام بهمنی در ادامه به بخشی از سخنان امام خمینی اشاره کرد و ادامه داد: ما امروز به جایی رسیده ایم که حاضر به پذیرش خواسته های ظالمانه آمریکا شده ایم، امام خمینی (ره) می فرمود: «باید چنگ و دندان ابرقدرتها و خصوصاً امریکا را شکست، که ان شاء الله خداوند قدرت شکستن چهارچوب سیاستهای حاکم و ظالم جهانخواران، و نیز جسارت ایجاد داربستهایی بر محور کرامت انسانی را به همه مسلمین عطا فرماید؛ و همه را از افول ذلت به صعود عزت و شوکت همراهی نماید»، اما الان به چه وضعی گرفتار شده ایم؟ جریان استکبار در طول تاریخ هدفش تحقیر و سواستفاده از ملت ما بوده است، چرا ما باید در زمینی بازی کنیم که آنها برایمان ساخته اند؟

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com