کد خبر ۶۶۵۵۹ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۳

خبرهای کوتاه رادیو و تلویزیون

تولید سریال جدید امنیتی تلویزیون با هنرپیشه‌های معروف خود و ضبط صحنه‌های اکشن در میدان هفت‌تیر ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، امروز رویدادهای مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آن‌ها داریم:

"سینمای ملل " شبکه نمایش و پخش آثار منتخب سینمای ایتالیا

شبکه نمایش این هفته در باکس سینمای ملل که به مرور گلچینی از آثار سینمایی کشورهای مختلف می پردازد، هفت اثر برگزیده از آثار سینمای ایتالیا در جدول پخش خود قرارداده که از شنبه بیست و هشتم مهرماه، هرروز ساعت 19 از آنتن این شبکه پخش می شوند. عناوین این فیلمها شامل "عاقبت دوست داشتن "، " دزد دوچرخه "، اتاق پسر"، " بالاترین پیشنهاد "، به رسم خنده های گذشته"، " به تو اعتماد دارم "و" مردی که به زانو درآمد " می باشند.

فیلم سینمایی "عاقبت دوست داشتن" روز شنبه از شبکه نمایش

فیلم سینمایی "عواقب دوست داشتن" محصول 2004 در ژانر درام و جنایی به کارگردانی پائولو سورنتینو فیلمساز ایتالیایی است.  داستان فیلم «عاقبت دوست داشتن» درباره مرد آرام و کم حرفی به نام تیتیا دی جیرولامو است که به تنهایی در یک هتل در کشور سوئیس زندگی می‌کند. تیتیا یک روز بالاخره تصمیم می‌گیرد تا در زندگی کسالت‌بار و یکنواخت خود تحولی ایجاد کند. کمی بعد همه چیز در زندگی او به سرعت تغییر می‌کند و... این فیلم در جشنواره بانکوک نامزد جایزه بهترین فیلم و در جشنواره کن نامزد نخل طلا شد. «عاقبت دوست داشتن» در جشنواره دیوید دی دوناتلو ایتالیا جوایز بهترین بازیگر مرد (تونی سرویلو)، بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین فیلمبرداری (لوکا بیگاتزی)، و نامزد جوایز بهترین موسیقی (پاسکواله کاتالانو)، بهترین تهیه‌کننده (دومنیکو پروکاچی و نیکولا جولیانو)، بهترین تدوین (جیجیو فرانچینی)، بهترین صدا (داگی روندانینی و امانوئله کسره) و بهترین بازیگر نقش مکمل زن (رافائله پیسو) شد. اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران فیلم ایتالیا هم در سال 2005  سه جایزه بهترین بازیگر مرد (تونی سرویلو)، بهترین فیلمبرداری (لوکا بیگاتزی)، و بهترین بازیگر نقش مکمل زن (رافائله پیسو) را به این فیلم اهدا کرد. پائولو سورنتینو را شاید بتوان موفق‌ترین فیلمساز سال‌های اخیر سینمای ایتالیا دانست.

" دزد دوچرخه" فیلم منتخب کلاسیک ایتالیا، روز یکشنبه

"دزد دوچرخه"فیلمی نئورئالیستی ساخته ویتوریو دسیکا، فیلمساز ایتالیایی است که در سال 1948 میلادی ساخته شد. این فیلم به عنوان یکی از متحول‌کننده‌ترین و تأثیرگذارترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان شناخته شده‌است. این فیلم، که مانند سایر فیلم‌های نئورئالیستی، در خارج از استودیو و در فضای واقعیِ محله‌های شهر ساخته شده و خواهان ارتباط مستقیم با واقعیات جامعه است، در فهرست 250 فیلم برتر تاریخ سینما در وب‌گاه IMDb در رتبه ی نود و نهم قرار دارد. دزدان دوچرخه، تنها پس از گذشت چهار سال از ساخت، در مجله سایت اند ساوند به عنوان برترین فیلم تاریخ سینما شناخته شد و این فیلم کاندیدای 2 اسکار (کاندیدای اسکار بهترین مستند بلند-کاندیدای اسکار بهترین فیلمنامه) در سال 1949 شد. کارگر بی‌کاری به‌نام «آنتونیو» سرانجام به‌عنوان اعلان‌چسبان استخدام می‌شود. وی مجبور است برای اینکه در این شغل تأیید شود، دوچرخه‌ای را به همراه داشته باشد تا بوسیله آن پوسترها در سطح شهر نصب نماید. از اینرو با توجه به تهی‌دستی خانواده‌اش، با پول ملحفه‌های تخت خواب خانه که می‌فروشد و دوچرخه قدیمی خود را که گرو بانک است، آزاد می‌کند و سر کار می‌رود. اما پس از چند روز کار دوچرخه اش به سرقت می‌رود و ....

فیلم سینمایی "اتاق پسر" روز دوشنبه

"اتاق پسر" فیلمی ایتالیایی در ژانر معمایی محصول 2001 به کارگردانی نانی مورتی است.  این فیلم به یک خانواده و زندگی آنها پس از مرگ پسرشان و تاثیراتی که این مصیبت از نظر روانی بر خانواده گذاشته، می‌پردازد. داستان فیلم در آکونا (ایتالیا) و اطراف آن می‌گذرد. اتاق پسر در سال 2001 موفق به دریافت جایزه نخل طلایی جشنواره فیلم کن 2001 شد. بیشتر کارشناسان و منتقدان، این فیلم را شاهکار نانی مورتی و برخی آن را هم‌طراز بهترین‌های تاریخ سینمای ایتالیا می‌دانند.

فیلم سینمایی "به رسم خنده های گذشته" روز چهارشنبه

"به رسم خنده‌های گذشته" محصول 1998 در ژانر درام به کارگردانی جیانی آملی یو کشور ایتالیا است. این فیلم موفق شد جایزه شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز را از آنِ خود کند. جیوانی و پیترو دو برادرند که به یکدیگر علاقه فراوانی دارند. پیترو برای درس خواندن به یک شهر دیگر رفته و پس از چندی جیوانی هم برای کار به آنجا می‌رود. جیوانی در کارش پیشرفت کرده و درآمدش را صرف تحصیل پیترو و خانواده‌اش می‌کند. پیترو به کارکردن علاقه نشان می‌دهد که جیوانی نمی‌پذیرد و...

فیلم خاطره انگیز" مردی که به زانو درآمد" روز جمعه

"مردی که به زانو در آمد" محصول 1979 در ژانر هیجان انگیز به کارگردانی "دامیانو دامیانی" است. مردی جوان به نام نینو که کارگری است تنگدست، متوجه می شود آدمکشی برای کشتنش استخدام شده. او در ادامه همچنین درمی یابد که زنی ثروتمند ربوده شده و همه کسانی که در این ماجرا دخالت داشته اند اکنون کشته شده اند. با این که نینو نقشی در این آدم ربایی نداشته...

سینمای ملل و فیلم های برگزیده سینمایی ایتالیا از شنبه بیست و هشتم مهرماه تا جمعه چهارم آبان‌ماه ساعت 19 از شبکه نمایش پخش شده و ساعت 03:00 و 09:30 روز بعد بازپخش می شوند.

مرور آثار "جودی فاستر" در شبکه نمایش

این هفته و در بخش مرور پرونده هنری بازیگران، فیلم هایی از "جودی فاستر"، در جدول پخش صحنه گران (مرور آثار) این شبکه قرار گرفته است. جودی فاستر یکی از بازیگران شناخته شده است که علاوه بر بازیگری، تجربه کارگردانی و تهیه‌کننده‌گی را نیز در کارنامه خود دارد. برای توصیف تجربه و قدرت بازیگری او همین کافی‌ست که به دو جایزه اسکار، سه جایزه بَفتا و یک جایزه گلدن گلوب که دریافت کرده است اشاره کنیم.

جودی فاستر بازیگری خود را در دوران سه سالگی، با حضور در آگهی‌های تبلیغاتی و تجاری و سپس سریال‌های تلویزیونی آغاز کرد و خیلی زود به چهره ای مشهور مبدل شد. آنگاه با تکیه بر سیمای معصوم و ملاحت ذاتی، توانمندی‌هایش در ایفای نقش‌ها را به اثبات رساند و برای اولین بار در میان بازیگران زن تاریخ سینما قبل از سی سالگی برنده اسکار نقش اول شد. جودی اولین بار در ده سالگی و با فیلم "ناپلئون و سامانتا" بازیگری در سینما را تجربه کرد. او در سالهای اولیه در چند فیلم سینمایی از تولیدات دیسنی بازی کرد و در چند کارتون به جای شخصیت‌های مختلف حرف زد. اولین فیلم مشهور او "آلیس دیگر این جا زندگی نمی‌کند" ساخته کارگردان بزرگ "مارتین اسکورسیزی" است. جودی در فیلم"اثرات تابستان"به کارگردانی "دان تایلر" نقش کودکی مبتلا به یک بیماری علاج ناپذیر قلبی را بازی کرد که با تصمیم پدرش چند سال باقیمانده از عمر خود را در کانادا می‌گذراند. آنگاه اسکورسیزی یک بار دیگر او را برای بازی در نقش دختری دوازده ساله و آسیب پذیر در فیلم مشهور خود "راننده تاکسی" در کنار "رابرت دنیرو"برگزید که توانست نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شود.

در فیلم "متهم" تلاش او در نقش "سارا توبیاس" به محکومیت چند گنگستر متجاوز در دادگاه انجامید. جودی با بازی درخشان خود در نقش زنی آسیب دیده همدردی تماشاگران را برانگیخت و برای اولین بار برنده جایزه اسکار و همچنین کاندیدای جایزه گلدن گلوب شد. نقش او در این فیلم در سال 2001 توسط مجله «پریمر» به عنوان پنجاه و ششمین نقش مهم تاریخ سینما برگزیده شد. آنگاه نوبت به مهم‌ترین نقش در کارنامه هنری جودی فاستر می رسد. "میشل فایفر" و "مگ رایان"بازی در فیلم "سکوت بره‌ها"را نپذیرفتند تا این که «جودی فاستر» در کنار "آنتونی ‌هاپکینز" بازیگران اصلی این تریلر روانکاوانه و تکان دهنده به کارگردانی "جاناتان دمی" شد. اثری که پنج اسکار بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه اقتباسی و بازیگران مرد و زن نقش اول را ربود و تحسین همه متنقدان و بینندگان را در سراسر جهان برانگیخت.

تنوع نقش‌هایی که او ایفا کرده بسیار زیاد است و از ژانرهای وحشت، ظالمانه و تخیلی گرفته تا احساسی و طنز و کودکانه را شامل می‌شود.

فیلم های ” کشتار”، ” جزیره نیم ”، ” شجاع ”، ” تماس ”، ” سکوت بره ها ”، ” نقشه پرواز ”، ” اتاق امن ” آثاری هستند که با بازی این بازیگر، به ترتیب از شنبه بیست و هشتم مهر تا جمعه چهارم آبان‌ماه، ساعت 21 از شبکه نمایش پخش می‌شوند.

رییس هیئت مدیره خانه تئاتر، مهمان «شب تئاتر» می‌شود

«شب های هنر» شبکه چهار سیما در شب تئاتر میزبان رییس هیئت مدیره خانه تئاتر و عضو هییت مدیره انجمن هنرهای نمایشی می شود. در سومین قسمت از شب تئاتری «شب های هنر» به تهیه کنندگی امیر قمیشی موضوع مسئولیت امور صنفی تئاتر ایران با کجاست ؟ مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

پیام دهکردی مجری برنامه در برنامه امشب، میزبان ایرج راد رییس هیئت مدیره خانه تئاتر و قادر آشنا عضو هییت مدیره انجمن هنرهای نمایشی می شود. «شب تئاتر»، به عنوان تخصصی‌ترین برنامه تلویزیون در دو قسمت پیشین خود با پرداختن به دو موضوعات چالشی گران شدن قیمت بلیت‌ها و تئاتر تجاری توانسته است مخاطبان بسیاری را با خود همراه کند.

«شب های هنر» برنامه جدید شبانه گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است که از شنبه تا چهارشنبه ساعت 23 هر شب با یک تیم تهیه و اجرای مختلف به سراغ «تئاتر»، «موسیقی»، «شعر»، «کتاب» و «سینما» می‌رود.

بررسی ورود پول‌های مشکوک به سینما در تلویزیون

مجله تصویری  کیوسک  با موضوع اقتصاد سینمای ایران ،امشب ،شنبه بیست و هشتم مهرماه ساعت 22:15 روانه انتن شبکه سه سیما خواهد شد . مجموعه برنامه کیوسک به تهیه کنندگی  محمدامین نوروزی ،امشب  بعد از اخبار شبانگاهی  با حضور  غلامرضا موسوی و منصور لشکری قوچانی  دو تن از  تهیه کنندگان سینما  ، به بررسی اقتصاد سینمای ایران و ورود پول های مشکوک به این حوزه  می پردازد . سردبیر برنامه امیر ابیلی است  و اجرای این برنامه را  احسان عبدی پور ،کارگردان سینما برعهده دارد.

گفتنی است ، مجله فرهنگی- هنری  کیوسک در 26 قسمت 60 دقیقه ای به صورت تحلیلی سینما، ادبیات، تئاتر ،موسیقی و اتفاقات روز این حوزه ها را بررسی می کند.این برنامه شنبه ها  ساعت 22:15 راهی آنتن شبکه سه می شود .

احتکار و سرنوشت محموله ها به" تهران 20 "رسید

برنامه " تهران 20" امشب 28 مهرماه به موضوع " احتکار و سرنوشت محموله ها" می‌پردازد. محمد علی اسفنانی،مدیرکل تعزیرات استان تهران به عنوان مهمان اول با حضور در استودیوی این برنامه به بررسی میزان کشفیات تهران، سرنوشت محموله‌ها و دلایل تأخیردر بازگشت کالاهای مکشوفه به بازار خواهد پرداخت و مهمان دوم این برنامه مجتبی شیرقاضی معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت تهران و دبیرکمیته مبارزه با احتکار نیز در این خصوص به بحث و گفتگو می‌نشیند.  در پایان این برنامه میز کارشناسی برنامه "تهران 20" پیرامون موضوع احتکار و آسیب های اقتصاد سالم با کارشناسی مهدی آزادواری برای مخاطبان صبحت خواهد کرد.

برنامه اجتماعی «تهران 20» شنبه، دوشنبه و چهارشنبه شب‌های هر هفته با اجرای بهروز تشکر  و تهیه کنندگی مصطفی پور حامدی  روی آنتن می‌رود.

«کتاب‌باز» به ادبیات کودک و نوجوان می‌پردازد

امشب (شنبه 28 مهرماه)، سروش صحت در برنامه «کتاب‌باز»، میزبان علی اکبر زین‌العابدین، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان و یک کتاب‌باز نوجوان به نام فریا اشرافی است. محوریت گفت‌وگوی صحت و زین‌العابدین در برنامه امشب درباره موضوع ادبیات کودک و نوجوان است.  در بخش دوم (بخش ثابت شنبه شب‌ها) دکتر رشید کاکاوند در خصوص شیرینی‌های شعر و ادبیات فارسی صحبت خواهد کرد.

«کتاب‌باز» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا رضاییان و اجرای سروش صحت، شنبه تا چهارشنبه ساعت 20 از شبکه نسیم پخش می‌شود و تکرار آن ساعت یک بامداد، 8 صبح و 13 بعدازظهر روی آنتن شبکه نسیم خواهد رفت.

نظام مالیاتی کشور زیر ذربین نگاه یک

سیدکامل تقوی نژاد معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور امشب 28 مهر با حضور در برنامه نگاه یک پیرامون طرح جامع مالیاتی کشور گفتگو خواهد کرد. برنامه نگاه یک به تهیه کنندگی حسن نهضت امشب حوالی ساعت 23:10  از شبک یک سیما پخش می شود.

بررسی دستاوردهای سازمان نهضت سوادآموزی در «فرصت برابر»

برنامه «فرصت برابر» شبکه آموزش سیما شنبه 28 مهر ماه میزبان علی باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سواد آموزی است. در این برنامه به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی دستاوردهای سازمان نهضت سوادآموزی پس از انقلاب بررسی می شود.

 

همچنین در برنامه امشب «فرصت برابر» درباره آمار افراد باسواد در حال حاضر نسبت به گذشته، جذب بازماندگان از تحصیل و برنامه های سازمان نهضت سوادآموزی گفتگو می شود.

برنامه «فرصت برابر» به تهیه کنندگی علیرضا سپهرین هر روز ساعت 19:30 از شبکه آموزش سیما پخش می شود.

هلی‌کوپتر «گاندو» در هفت تیر فرود آمد

تصویربرداری سریال «گاندو» به کارگردانی جواد افشار جمعه بیست و هفتم مهر در میدان هفت تیر انجام شد. سریال «گاندو» به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی مجتبی امینی این روزها مشغول ضبط در نقاط مختلف تهران است. یکی از صحنه های عملیاتی و اکشن سریال در میدان هفت تیر ضبط و تصویربرداری صحنه های عملیاتی «گاندو» با فرود هلیکوپتر در میدان هفت تیر انجام شد. پیش بینی می‌شود تصویربرداری سریال، قبل از پایان سال جاری به اتمام برسد. داستان این مجموعه تلویزیونی به قلم آرش قادری به نگارش درآمده است که پیش از این هم سریال «برادر» را به کارگردانی افشار نوشته بود.

«گاندو» این روزها با حضور کامبیز دیرباز، محمدرضا شریفی‌نیا، سید مهرداد ضیایی، کمند امیرسلیمانی و فرهاد قائمیان تصویربرداری می‌شود و بازیگران دیگری هم در بخش تولید خارج از کشور به این مجموعه اضافه خواهند شد. داریوش فرهنگ، وحید رهبانی، پیام دهکردی، لیلا اوتادی، ساراخویینی‌ها، آزیتا ترکاشوند، نگار عابدی، خسرو شهراز، علیرام نورایی، پندار اکبری، نیلوفر شهیدی، عرفان ابراهیمی، مجید نوروزی، رضا توکلی، علی افشار، اتابک نادری، محمدجواد طاهری، جمشید جهانزاده، بهزاد رحیم خانی، فلیپ ساپرکین، نسرین نکیسا، فرشته آلوسی، سارا محمدی، میثم ولیخانی از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال ایفای نقش خواهند کرد.

ویژه‌برنامه اربعینی «نردبان صبح» در شبکه سحر

ویژه‌برنامه اربعین حسینی با عنوان «نردبان صبح» در دو قسمت از سیمای کردی شبکه سحر روی آنتن می‌رود. ویژه‌برنامه زنده «نردبان صبح» 7 و 8آبان از سیمای کردی شبکه سحر روانه آنتن می‌شود. «نردبان صبح» در دو قسمت 35 ‌دقیقه‌ای با بخش‌هایی همچون ارتباط زنده با کربلا، گفت‌وگو با کارشناسان مذهبی و گزارش از مناطق کردنشین به‌صورت زنده پخش می‌شود.

کریم کلاشی فرد اجرای این برنامه را بر عهده دارد و علی‌اکبر اسماعیل‌زاده تهیه‌کننده این ویژه‌برنامه است. «نردبان صبح» قرار است دوشنبه و سه‌شنبه 7 و 8 آبان ساعت 20روانه آنتن شود.

معرفی نمایش های روی صحنه با «نقطه سرشب»

 شبکه رادیویی تهران تازه‌ترین آثار نمایشی را در برنامه «نقطه سرشب» معرفی و با عوامل اجراهای روی صحنه گفت وگو می کند. میثم عبدی تهیه کننده برنامه نقط سرشب شنبه ها گفت: "نقطه سرشب "  هر شب با تم متفاوت و عوامل برنامه ساز مجزا روی آنتن می رود؛ این برنامه شب های شنبه با محوریت تئاتر از ساعت 22 میزبان علاقه مندان تئاتر است. هر هفته از کسانی که اجرا دارند؛کارگردان ها و بازیگران تئاتر دعوت به عمل می آید، استادان دانشگاه و مدیران مرتبط با حوزه تئاتر از دیگر مهمانان این برنامه هستند. به گفته تهیه کننده نقطه سر شب؛ دو کارشناس تئاتر در استودیو حضور دارند؛ امید طاهری کارشناس و منتقد تئاتر و بابک احمدی کارشناس و خبرنگار تئاتر. وی افزود: طبق پیش بینی ها قرار شده است تا چند هفته موضوع ماجرای تئاتر تجاری و تئاتر مستقل و چالش های آن تحلیل و بررسی شود. تاثیر فضای دانشگاهی در تئاتر ایران هم از دیگر محورهای مورد بحث است. عبدی با اشاره به آیتم های این برنامه خاطر نشان کرد: ما آیتم "قدیمی های تئاتر تهران" و آیتم "بزرگان تئاتر جهان" را برای این شب تدارک دیده ایم. بخشی با عنوان "معرفی اجراهای روی صحنه" است که یاسمن طاهری، شیما بهره‌مند و سینوره کفاش‌طلب تهیه آن را بر عهده دارند.

گفتگو با بازیگران تئاتر و صحبت درباره اجراهایی که در صحنه دارند، مصاحبه با کارگردان‌ها و معرفی نمایش‌های آن‌ها و آثار راه یافته به جشنواره ها از بخش‌های اصلی این برنامه است که با اجرای محمدرضا علی اکبری تقدیم حضور علاقه مندان می شود.

راه‌اندازی رادیو زیارت در شیراز

جدیدترین دستاورد صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در سومین حرم اهل بیت علیهم السلام برای خدمات رسانی به زائران و مجاوران بارگاه نورانی حضرت احمدبن موسی علیه السلام و دیگر امام زادگان لازم التکریم راه‌اندازی شد.

مدیرکل صدا و سیمای فارس با اعلام این خبر افزود: رادیو زیارت جدیدترین شبکه رادیویی کشور است که برای اولین بار ایستگاه تولید برنامه های آن در خارج از تهران، برنامه‌ریزی شده است.

سهرابی با اشاره به این که رادیو زیارت با محوریت صدا وسیمای خراسان رضوی و با مشارکت دو مرکز رسانه ای فارس و قم مرحله آزمایشی خود را با موفقیت سپری کرد گفت: همزمان با اربعین حسینی شنوندگان شهر مقدس شیراز از این پس می توانند این شبکه رادیویی را روی موج FM ردیف 99.5 مگاهرتز دریافت و از برنامه های آن استفاده نمایند.

رادیو زیارت در آینده نزدیک با حضور مدیران ارشد رسانه ملی به صورت همزمان در سه استان خراسان رضوی، فارس و قم به صورت رسمی فعالیت رسانه ای خود را آغاز می‌کند.

این شبکه جدیدالتأسیس رادیویی پس از افتتاح رسمی در سایر استانهای کشور نیز راه اندازی می شود و هم وطنان عزیز کشورمان می توانند شنونده برنامه های این رادیو باشند.

پرداختن به آداب و مناسک صحیح زیارت، معرفی امام زادگان جلیل القدر در ایران اسلامی، تبیین جایگاه مذهبی سه استان خراسان رضوی، فارس و قم در کشور، فرهنگ زیارت و سایر برنامه های مذهبی جذاب از تولیدات این شبکه جدید است که با مشارکت 3 مرکز فارس، قم و خراسان رضوی تولید و پخش می شود.

بررسی وضعیت هنر بعد از انقلاب اسلامی در رادیو فرهنگ

رادیو فرهنگ وضعیت هنر بعد از انقلاب را در برنامه «چهل روایت» بررسی می کند. ویژه برنامه «چهل روایت» که به مناسبت چهل سالگی انقلاب در رادیو فرهنگ تولید و پخش می شود به بررسی هنر ایران بعد از انقلاب در چهار محور سینما، موسیقی، شعر و داستان نویسی می پردازد. این برنامه یک بخش ویژه هم دارد که به هنرهای نوین و دیجیتال اختصاص دارد و با کارشناسی کیوان نقره اجرا می شود.

در «چهل روایت» از کارشناسان و اساتید هنر ایران دعوت می شود که در مورد جایگاه هنر در ایران بعد از انقلاب صحبت کنند. کارشناسانی چون محمود اکرامی شاعر، کیارش سنجرانی آهنگساز و مخترع ساز تاریا، محسن حکیم معانی منتقد و داستان نویس، مهدی آزادی منتقد سینما از جمله مهمانان این برنامه هستند.

«چهل روایت» در گروه ادب و هنر به تهیه کنندگی مهدی دادجو و اجرای صدرا صدوقی تولید و پخش می‌شود.

علاقه مندان می توانند این برنامه را روزهای شنبه و دوشنبه ساعت 12:30 از رادیو فرهنگ بشنوند.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com