کد خبر ۶۶۵۶۰ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۹
خط‌ ونشان امیرآبادی برای طرح ادغام دانشگاه‌های دولتی؛

تمام قد مقابل ادغام دانشگاه‌های دولتی قم می‌ایستم/ دانشگاه‌های خصوصی مدرک‌گرایی را باب کردند

نماینده مردم قم: ما تمام قد در مقابل ادغام دانشگاه‌های دولتی استان خواهیم ایستاد/ ازدیاد دانشگاه‌های خصوصی بدون داشتن طرح توجیهی و آمایش سرزمینی در قم، به دانشگاه‌های دولتی لطمه وارد کرده و مدرک گرایی را باب کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبرقم (قم‌نا)، به دنبال طرح موضوع ادغام دانشگاه های های دولتی در کشور و به تبع آن در استان قم، احمد امیرآبادی فراهانی که در جلسه خیرین دانشگاه صنعتی قم شرکت کرده بود، به این موضوع واکنش نشان داد.


عضو هیئت رئیسه و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شرایط کنونی ایران اسلامی بسیار حساس است، چرا که دشمن از طریق فشارهای اقتصادی می‌خواهد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه وارد کند.

 

وی افزود: مردم ایران در سخت ترین شرایط با پیروی از رهنمودهای رهبر در مقابل دشمن ایستادند و پیروز شدند و هرکجا که مردم شانه خالی کردند و در صحنه نبودند با شکست مواجه شدند.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به اهمیت مدیریت و برنامه ریزی صحیح در اجرای پروژه‌های عمرانی گفت: باید قبول کرد که یکی از ضعف‌های ما عدم مطالعه دقیق و طرح‌های ساختاری قوی در پروژه‌های عمرانی است. به عنوان مثال ۱۱۰ شهر بزرگ دنیا در کنار بنادر هستند، چون از فرصت‌ها درست استفاده می‌کنند اما متاسفانه شهرهای حاشیه بندرهای ایران جز فقیرترین شهرهای ایران هستند.

امیرآبادی اظهار کرد: مسؤولان در دانشگاه‌ها نباید اجازه بدهند که حاشیه‌ها، ماموریت‌های علمی و وظایف دانشگاه را تحت تاثیر قرار دهند.


وی ادامه داد: فرقی نمی کند که حواشی از چه طیف و گروه سیاسی باشد، ما اجازه نمی دهیم ارزش‌های ملت در دانشگاه‌ها خدشه دار شود و دانشگاه‌ها از مسیر علم ، اندیشه عمران و آبادانی دور بماند.


نماینده مردم قمبا اشاره به تاسیس دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی بدون داشتن طرح توجیهی و آمایش سرزمینی گفت: با توجه به ازدیاد مراکز آموزشی در قم، مراکز آموزشی آزاد نباید به دانشگاه‌های دولتی لطمه وارد کرده و مدرک گرایی را باب کنند.

 

 وی افزود: دانشگاهی مثل دانشگاه صنعتی قم باید با تربیت مهندسانی کارآمد از دانشگاه‌های غیر دولتی پیشی بگیرد. انتظار مسؤولان استان از این دانشگاه این است که با ورود به صنعت، کارآفرینی و ایجاد اشتغال رسالت خود را انجام دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس در خصوص ادغام دانشگاه‌ها گفت: ما تمام قد در مقابل ادغام دانشگاه‌های دولتی استان خواهیم ایستاد؛ در قم سه دانشگاه دولتی قم، صنعتی قم و حضرت معصومه(س) باید با هویت و ساختار مستقل به کار خود ادامه دهند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com