کد خبر ۶۶۵۷۸ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۸
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم :

پیاده روی اربعین نمایشی از وحدت امت اسلامی است

آیت الله رجبی با اشاره به اینکه دشمن در تلاش برای از بین بردن این وحدت است، گفت: پیاده روی اربعین نمایشی از وحدت امت اسلامی است که مسئولین باید اهتمام بیشتری در قوی تر کردن این امر داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  آیت الله محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به پیاده روی عظیم اربعین، اظهار داشت: در این پیاده روی از همه ادیان حضور دارند.

وی ادامه داد: وحدت یک نعمت بزرگ برای امت های اسلامی است و این نعمت امت اسلامی را از نزاع و اختلاف دور می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اقتدار امت اسلامی با وحدت است، گفت: در زیارت جامعه کبیره و سایر روایات بر محبت اهلبیت(ع) و پیامبر(ص) تاکید شده است.

وی بیان داشت: در زیارت جامعه کبیره بیان شده اهل بیت(ع) محور وحدت هستند و به واسطه آنها امت اسلامی وحدت پیدا می کند.

آیت الله رجبی با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین حسینی نمایشی از وحدت اسلامی است، خاطرنشان شد: در این اجتماع عظیم تمام ادیان حضور پیدا می کنند که این وحدت در تمام ادیان الهی به وجود می آید.

وی ابراز داشت: باید به وحدت به عنوان وظیفه دینی اهتمام بورزیم و نهایت وحدت و یکپارچگی را در مراسم اربعین نمایش دهیم.

 این استاد حوزه با اشاره به اینکه دشمن در تلاش برای از بین بردن این وحدت است، خاطرنشان شد: حضور زائران از دیگر ادیان الهی به نوعی مبارزه با استکبار و صهیونیست می باشد و آنها در تلاش هستندتا این حضور و وحدت را از بین ببرند.

وی اضافه کرد: تقویت وحدت به عنوان مصلحت جامعه اسلامی و مبارزه با توطئه‌های دشمنان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

آیت الله رجبی به اهمیت و لازمه قوی تر شدن وحدت در بین مسلمین اشاره کرد و تاکید کرد: دشمنان درصدد از بین بردن وحدت در راهپیمایی اربعین هستند و می‌خواهند جریان راهپیمایی اربعین را با ایجاد اختلاف از بین ببرند.

وی افزود: مسئولین دو کشور ایران و عراق باید نقشه ها و توطئه های دشمنان در از بین بردن وحدت را خنثی کنند و بر مسئله ایجاد وحدت اهتمام بیشتری داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نیروهای بسیج هم باید هوشیار باشند، گفت: مردم عراق با عشق و شور از راهپیمایان اربعین پذیرایی کرده و زائران نیز عشق، مودت و محبت به اهل بیت(ع) را متجلی می‌کنند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com