کد خبر ۶۶۷۰۷ انتشار : ۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۶
امام جمعه قم:

راهپیمایی اربعین یک رزمایش بزرگ حماسی بوده که سبب برهم خوردن نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان می شود

آیت‌الله سید محمد سعیدی: راهپیمایی اربعین یک رزمایش بزرگ حماسی بوده که اگر به نحو شایسته انجام شود می‌توان سبب عصبانیت و برهم خوردن نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبرقم (قم‌نا)، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر مقدس قم که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: مؤمن زمانی که تقوا الهی را پیشه کند به لوازم تقوا نیز ملزم می‌شود که ازجمله مهم‌ترین این لوازم حفظ خانواده و اطرافیان از آتش جهنم است.

 

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم افزود: وظیفه مکتبی هر مؤمنی این است که از خانواده خود مراقبت لازم را داشته و آن‌ها را از آتش جهنم حفظ کند، امر کردن به اوامر خداوند متعال و نهی‌کردن از محرمات الهی تکلیف مؤمنان در حفظ خانواده از آتش جهنم است.

 

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به آیه دوازدهم سوره مبارکه ممتحنه گفت: در شرع مقدس دزدی و سرقت از اموال دیگران حرام بوده و عقوبت‌های سختی نیز برای این کار ناشایست در نظر گرفته‌شده است، گناه سرقت احکام سختی در دنیا و آخرت در صورت عدم توبه و جبران خسارت‌های واردشده دارد.‌

 

وی در خطبه دوم نماز‌جمعه شهر مقدس قم با اشاره به نخستین خطبه امام علی(ع) بعد از رسیدن به خلافت ابراز کرد: افراد تأثیرگذار در جامعه در برابر جهت‌دهی به مردم مسئول‌اند، تقوای سیاسی از سخت‌ترین نوع تقوا است، شاخصه تقوای سیاسی این بوده که فرد نان به نرخ روز خور نبوده و به خاطر منافع شخصی و گروهی معاهده یا قانونی را امضاء یا تصویب نکند.

 

آیت‌الله سعیدی با اشاره به افشاگری امام راحل درباره لایحه کاپیتولاسیون بیان کرد: امام راحل در این زمینه افشاگری ویژه‌ای کرده و در دشمنی مجلس شورای ملی و مسئولان نظام پهلوی سخنرانی گرم و پرشوری زده و با فریاد بلند خود ثابت کرد هیچ مجلس و ارگانی حق ندارد قانونی را برخلاف دین و منطق اسلام به تصویب برساند، آمریکا امروز نسبت به گذشته زخم‌خورده‌تر شده بنابراین نباید دشمنی که روزی از در بیرون کردیم امروز بخواهد از پنجره وارد شود.

 

امام‌جمعه قم با اشاره به مراسم عظیم پیاده‌روی حماسی اربعین حسینی(ع) ادامه داد: زیارت اربعین در روز اربعین از علائم مؤمن یاد شده و مؤمنین واقعی بر زیارت این روز همت ویژه‌ای دارند. زائران پیاده‌روی حماسی با حضور در این مراسم پیمان و پیوند خود را با آرمان‌های عاشورا و امام زمان(عج) تجدید می‌کنند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) تأکید کرد: مبارزه با ستم‌گران و شکستن هیمنه بت‌های زمانه گاهی نیازمند خون بوده و صرفاً با فدا‌شدن خون و ریختن خون بر پای شجره دین می‌توان از دین دفاع کرد و مانع از نابودی آن شد، امام حسین(ع) برای ماندگاری دین سرمایه‌های سنگین و گزافی را به‌پای شجره طیبه دین جاری کرد.

 

وی با اشاره به فرازهایی از زیارت اربعین ابراز کرد: فروختن آخرت به بهای ناچیز دنیا، هواپرستی، نافرمانی خدا و پیروی از منافقان توسط کوفیان از مهم‌ترین دروس عبرت‌آموزی بوده که می‌توان از مسئله عاشورا درس گرفت، زائر اربعین باید با شنیدن پیام اربعین امام حسین(ع) به وظیفه خود به‌درستی عمل کند.

 

امام‌جمعه قم ضرورت تعامل و واگذاری اصل امور و موکب‌داری به مردم عراق را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: موکب‌داران ایرانی مستقر در عراق باید نسبت به حس میزبانی مردم عراق احترام گذاشته و شکل مهمانی و پذیرایی آن‌ها سبب برخی مسائل در برهم‌خوردن حس میزبانی و پذیرایی مردم شریف کشور عراق نشود.

 

آیت‌الله سعیدی بیان کرد: برای سومین سال متوالی قرارگاه مردمی اربعین در مصلی قدس برگزار شده و در اسکان زائران خارجی و داخلی بسیار اثرگذار بوده است، راهپیمایی اربعین یک رزمایش بزرگ حماسی بوده که اگر به نحو شایسته انجام شود می‌توان سبب عصبانیت و برهم خوردن نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان شود.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com