کد خبر ۶۶۷۵۳ انتشار : ۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۲
حمایت علما از نامه آیت‌الله یزدی هچنان ادامه دارد:

مکاتبات علما امری طبیعی و رایج است/ جریان های سیاسی دنبال سوء استفاده و جنجال نباشند

آیت الله حسن ممدوحی: برخی سعی دارند از جایگاه مرجعیت سوء استفاده کرده و ایشان را وارد برخی مسائل سیاسی کنند، این موضوع برای مرجعیت سنگین است و باید هوشیار بود که عده ای از این جایگاه رفیع سوء استفاده و اهداف خود را پیگیری نکنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبرقم (قم‌نا)، آیت الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  با انتقاد شدید از سوء استفاده برخی رسانه ها، جریان های سیاسی و مدعی حوزوی از نامه آیت الله یزدی به حضرت آیت الله شبیری زنجانی گفت: مدت ها است که عده ای به اهل بیت(ع) و حضرت سیدالشهدا و زائران اربعین جسارت می کنند اما این رسانه ها کلمه ای حرف نزدند اما در این جریان همه دلسوز مرجعیت و حوزه شده اند.


 وی افزود: نامه بین علما از ابتدای تاریخ اسلام تاکنون رایج بوده است و علما در این نامه ها مطالباتی را رد و بدل می کردند؛ بنابراین این موضوع امری طبیعی است، اینگونه نامه ها از ابتدا بوده و مربوط به زمان حاضر و مورد مذکور نیست.


 استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که آیت الله العظمی شبیری زنجانی همواره از ابتدا تبری می کرد که وارد مسائل سیاسی شود، اظهار داشت: در حال حاضر عده ای به تدریج می خواهند ایشان را وارد مسائل سیاسی کنند، ملاقات ایشان با برخی سیاسیون مایه تعجب است چرا که آیت الله زنجانی از مسائل سیاسی همواره دوری داشته اند. 


وی ادامه داد: برخی سعی دارند از جایگاه مرجعیت سوء استفاده کرده و ایشان را وارد برخی مسائل سیاسی کنند، این موضوع برای مرجعیت سنگین است و باید هوشیار بود که عده ای از این جایگاه رفیع سوء استفاده و اهداف خود را پیگیری نکنند. 


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: آیت الله شبیری زنجانی در رتبه بالایی قرار دارد و حائز رتبه علمی فوق العاده است، واقعا حیف است که اجازه داده شود عده ای سوء استفاده سیاسی استفاده کنند.


 وی با تأکید بر لزوم هوشیاری حوزویان نسبت به ایجاد جنجال برخی رسانه ها و جریان های سیاسی عنوان کرد: هیچ اتفاق عجیبی رخ نداده که عده ای ایجاد جنجال می کنند. آیت الله ممدوحی تأکید کرد: این جریان ها و گروه های سیاسی یقینا دلسوز مرجعیت، علما، انقلاب و حوزه نیستند و تنها با حاشیه سازی دنبال سیاسی کاری هستند تا اذهان جامعه را منحرف کنند.

 

آیت الله حسن ممدوحی با تأکید بر لزوم هوشیاری حوزویان نسبت به ایجاد جنجال برخی رسانه ها و جریان های سیاسی علیه حوزه و مرجعیت، مکاتبات بین علما و مراجع را امری طبیعی و رایج عنوان کرد.

منبع: رسا

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com