کد خبر ۶۶۸۳۳ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۸
مدیرکل نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری قم:

افتتاح فاز نخست باغ پرندگان تا اوایل سال 98

حلوائی زاده گفت:فاز نخست بخش‌های اصلی پروژه باغ پرندگان قم تا اوایل سال 98 به بهره برداری می رسد. این پروژه سال گذشته در مجموعه شهرداری تعریف شد و تکمیل معابر اصلی و فرعی، سکوها، دیوارهای حائل و پیرامونی، احداث زهکش‌ها و فنس‌کشی‌ها و احداث برکه اصلی انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبرقم (قم‌نا)، حلوائی‌زاده،مدیرکل نظارت بر پروژه‌های عمرانی و ساختمانی شهرداری قم از بهره‌برداری از فاز اول باغ پرندگان قم تا اوایل سال 98 خبر داد.

 وی  افزود: این پروژه سال گذشته در مجموعه شهرداری تعریف شد و تکمیل معابر اصلی و فرعی، سکوها، دیوارهای حائل و پیرامونی، احداث زهکش‌ها و فنس‌کشی‌ها و احداث برکه اصلی انجام شد.

 

حلوائی  با بیان اینکه قرارداد دیگری برای احداث سازه‌ها و ساختمان‌های نمازخانه، تاسیسات و... منعقد شده است، گفت: به زودی پیمانکار در این پروژه فعال خواهد شد و همزمان با این پیمان نیز پیمانی برای احداث قفس‌ها منعقد شده و به صورت آزمایشی قفس‌های پرندگان شکاری و... در حال اجرا است.

 

مدیرکل نظارت بر پروژه‌های عمرانی و ساختمانی شهرداری قم با تاکید بر اینکه احداث فضای سبز، تجهیز و خرید پرندگان جدا از پیمان‌های فعلی است، گفت: تاکنون رقمی بالغ بر 10 میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است.

 

 وی با بیان اینکه قفس اصلی پروژه به صورت فضای توری به وسعت 6 هزار مترمربع طراحی ویژه‌ای دارد، گفت: سه ماه است که تیم طراحی شهرداری در حال طراحی این بخش پروژه هستند و باید مدلسازی پروژه صورت گیرد تا با توجه به جزئیات خاص آن بتوانیم اجرای مطمئنی داشته باشیم که به نظر این بخش پروژه در فاز دوم آماده شود.

 

 حلوائی‌زاده با تاکید بر اینکه در فاز نخست بخش‌های اصلی پروژه بهره‌برداری خواهد شد، افزود: کل سطح پروژه با دیوارهای کناری 12 هکتار است و سطحی که اجرای ابنیه صورت گرفته حدود 6 هکتار است.

 

 وی اذعان کرد: تلاش ما بر این است که تا اوایل سال آینده بهره‌برداری اولیه از پروژه انجام شود؛ در حال حاضر خاک‌ریزی و کاشت درختان در حال انجام بوده و پرندگان نیز در حال خرید است.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com