کد خبر ۶۶۹۱۶ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۱
اندر احوالات جاده قم-جعفریه

قمی‌ها به جاده قم به جعفریه لقب جاده مرگ داده‌اند

قمی‌ها به جاده قم به جعفریه به عنوان یکی از مسیرهای دسترسی به شهر ساوه لقب جاده مرگ داده‌اند چرا که در سال‌های اخیر صدها تصادف مرگبار در این محور رخ داد که منجر به کشته و زخمی شدن بسیاری از هموطنان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبرقم (قم‌نا)، قمی‌ها به جاده قم به جعفریه به عنوان یکی از مسیرهای دسترسی به شهر ساوه لقب جاده مرگ داده‌اند چرا که در سال‌های اخیر صدها تصادف مرگبار در این محور رخ داد که منجر به کشته و زخمی شدن بسیاری از هموطنان شد.

 

 

آغاز داستان دوبانده شدن جاده مرگ به چندین سال قبل بر می‌گردد و چندین و چند استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی آمده و رفته‌اند ولی هنوز عملیات اجرایی این جاده به اتمام نرسیده و بخش‌هایی از آن هنوز تک بانده بوده و با توجه به حجم تردد بالای خودروها در این محور، خطر بروز تصادفات مرگبار جان تردد کنندگان از این جاده را تهدید می‌کند.

 

در حالی که موسی پور استاندار قم در اردیبهشت ماه سال 91 عنوان کرده بود که عملیات اجرایی دوبانده کردن مسیر قم – جعفریه شهریور همان سال به پایان می‌رسد اما با وجود گذشت 6 سال و تعویض چند استاندار هنوز بخش‌هایی از این جاده تک بانده بوده و خطر همچنان باقی است.

 

بر اساس گفته حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی قم قطعه یک باند رفت محور قم- جعفریه به طول 10.5 کیلومتر و قطعه یک باند برگشت محور قم- جعفریه به طول 11 کیلومتر، قطعه دو باند رفت محور قم- جعفریه به طول 8.5 کیلومتر، قطعه سه باند رفت محور قم- جعفریه به طول هفت کیلومتر و قطعه چهار محور جعفریه- آوه به طول چهار کیلومتر با اعتباری بالغ بر 335 میلیارد ریال احداث شده است.

 

با وجود اعلام بهره برداری از این مسیر هنوز در بخش‌هایی از این جاده شاهد اجرای عملیات عمرانی بوده و در کیلومتر 15 نیز مشکلات جدی تر است.

 

در حالی که مشکلات در بخش‌هایی از این مسیر همچنان پابرجاست معاون ساخت و مهندسی اداره کل راه و شهرسازی استان قم از ممنوعیت ورود تریلی به محور قم- جعفریه از نیمه دوم آبان ماه خبر داده است.

 

عباس فراهانی این تصمیم را بر اساس مصوبه هفتمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان قم و در جهت تکمیل محور قم – جعفریه و جلوگیری از تصادفات و تلفات احتمالی عنوان و اعلام کرده است ورود هر نوع تریلی به این محور ممنوع بوده و رانندگان می‌توانند از محور قم- سلفچگان- ساوه تردد کنند.

 

با توجه به بهره مندی مجتمع‌های بزرگ دامپروری و همچنین تبدیل شدن محور قم به جعفریه به عنوان مسیری مهم در کریدور قم-ساوه-بویین زهرا – قزوین، انتظار می‌رود که مسؤولان راه و شهرسازی بالاخره به عمر بیش از یک دهه ای این پروژه پایان داده و یکی از طولانی‌ترین پروژه‌های استان را به مرحله بهره برداری 100 درصدی برسانند.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com