کد خبر ۶۶۹۶۳ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۳

آیت‌الله ‌سعیدی: ترامپ از مسیر عقلانیت خارج شده است

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) اقدامات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا را احمقانه خواند و گفت:‌ ترامپ اقدامات کودکانه‌ای را انجام می‌دهد و از مسیر عقلانیت خارج شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم که در سالن محراب حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، همه خدمتگذاران به امکان مقدسه را امانت‌داران این آستان دانست و اظهار داشت: امروز موکب داری و اداره آن تبدیل به یک ‌رشته تخصصی شده و همایش بزرگ اربعین میراث ارزشمند و ماندگاری از نیاکان ماست.

وی با اشاره به لزوم خدمت به زائران از جانب موکب داران افزود: لازم است که موکب داران به این نکته توجه کنند که تشریفات را کنار گذاشته و حس رقابت خود را تنها به ابعاد معنوی، فرهنگی منتقل کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: همه باید در جهت کاستن از خستگی‌های زائران قدم برداشته و سعی کنیم که رضایت آن‌ها را با کاهش مزاحمت‌های بیهوده به دست آوریم.

امام‌جمعه قم حفظ قرآن کریم را ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: این حوزه مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و با عنایت ایشان رشد بالایی در آن شاهد هستیم، نکته مهم استفاده حداکثری از توان فعالان قرآنی بوده و می‌توان کاری کرد که با استفاده از افزایش ظرفیت آنان، بتوانند توانایی بهره‌گیری از شیوه‌های مطلوب در آموزه‌های قرآنی را به دست آورند.

سعیدی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره بر تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی تأکید داشته‌اند و لازم است که این بقاع در فضای سنتی خود باقی بمانند و این مهم پیروی از مکتب امامزادگان است و البته این ساده زیستی در برخی موارد با معماری مناسب تضادی ندارد.

وی اقدامات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا را احمقانه خواند و عنوان کرد: ترامپ اقدامات کودکانه‌ای را انجام می‌دهد و از مسیر عقلانیت خارج شده و این از برکت انقلاب اسلامی بوده و آن‌ها به این نتیجه می‌رسند که با افزایش تحریم‌ها و اقدامات خصمانه علیه ملت ایران، اندک طرفدارانی که در داخل دارند را نیز از دست می‌دهند.

امام‌جمعه قم ابراز کرد: باید بدانیم که اصلی‌ترین راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کشور تکیه بر اقتصاد مقاومتی بوده و اگر این سیاست اجرایی شود، تمام توطئه‌های دشمنان خنثی می‌شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com